Društveno odgovorno poslovanje u kontekstu ponašanja potrošača pri kupnji prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj

Autor(i)

Ključne riječi:

poduzeće, društveno odgovorno poslovanje, poslovna strategija, održivi razvoj

Sažetak

Suvremeno poslovanje pred poduzeća postavlja brojne izazove pri ostvarenju definiranih ciljeva i uspješnih poslovnih rezultata, poštujući temeljne društvene i moralne vrijednosti te vodeći brigu o dobrobiti zajednice. Sve veći broj poduzeća, shvaća da je u poslovnu strategiju potrebno ugraditi brigu o društvu i životnoj sredini, što je svojevrsno ulaganje u konkurentsku prednost i postizanje efikasnog poslovanja poduzeća s ciljem poboljšanja dobrobiti društva u cjelini. Uspješna i ugledna poduzeća svoje poslovanje više ne temelje isključivo na stjecanju maksimalne dobiti već u strategije poslovanja uključuju primjenu principa društveno odgovornog poslovanja (DOP) na dobrovoljnoj osnovi u namjeri usklađivanja poslovanja s potrebama društva te stvaranja visokih standarda života za interesno utjecajne skupine (dionike) izvan i unutar poduzeća.
Cilj ovoga rada bio je utvrditi postoji li statistički značajna povezanost između spola, dobi i stručne spreme u odnosu na informiranost ispitanika o pojmu DOP-a te utječu li informacije vezane uz provođenje DOP-a poduzeća prehrambenih proizvoda na odluku ispitanika o kupnji njihovih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da ne postoji statistički značajna povezanost između spola i dobi s jedne te upoznatosti ispitanika s DOP-om s druge strane. Međutim, utvrđeno je da ona postoji između stručne spreme i upoznatosti ispitanika s pojmom DOP-a (manja je kod ispitanika s nižom stručnom spremom). Istraživanje pokazuje i da ne postoji statistički značajna razlika između dobi i stručne spreme ispitanika u odnosu na zanimanje potrošača za DOP prehrambenih poduzeća, ali postoji s obzirom na njihov spol (veće je kod muškaraca).

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-03-22

Broj časopisa

Rubrika

Prethodno priopćenje