Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj

Autor(i)

  • Anastasya Raditya-Ležaić Institut za razvoj i međunarodne odnose
  • Ana-Maria Boromisa
  • Sanja Tišma

Ključne riječi:

obrazovanje za održivi razvoj, stručnjaci za održivi razvoj, obrazovanje u Hrvatskoj, održivi razvoj

Sažetak

Održivi razvoj ima tri dimenzije: ekonomsku, društvenu i okolišnu. Ekonomski rast neophodan je, ali ne i dovoljan za razvoj. Pitanje očuvanja i održivog korištenja okoliša kao poluge razvoja postupno se integrira u razvojne politike. Međutim, iako su društvena pitanja, osobito ona vezana uz obrazovanje prepoznata među ključnim odrednicama održivog razvoja, obrazovanje za održivi razvoj u Hrvatskoj ne provodi se sustavno.
U ovom se radu najprije daje pregled razvoja koncepta održivog razvoja. Slijedi prikaz obrazovanja za održivi razvoj, pri čemu se najprije prikazuju preporuke međunarodnih organizacija za obrazovanje za održivi razvoj, a zatim način provedbe u odabranim zemljama na različitim razinama obrazovanja (predškolsko, školsko i visoko). Treći dio rada ocrtava stanje u Hrvatskoj. Uz pregled postojećih programa i dosadašnjih istraživanja donosimo i još neobjavljene rezultate istraživanja o potrebama poslodavaca u Hrvatskoj za stručnjacima za održivi razvoj. Nalazi pokazuju da poslodavci u Hrvatskoj prepoznaju potrebu za zapošljavanjem stručnjaka za održivi razvoj.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-05-02

Broj časopisa

Rubrika

Stručni rad