POUČNE STAZE ZA SAMOSTALNI OBILAZAK U ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA I NJIHOV ZNAČAJ ZA EKOLOŠKO OBRAZOVANJE POSJETITELJA
Ključne riječi:
Srednja Europa, rekreacija na otvorenom, ekološki turizam, poučne staze za samostalni obilazak, ekološki programiSažetak
Cilj je rada utvrditi razinu ekološke informiranosti posjetitelja poučnih staza za samostalni obilazak u zaštićenim područjima. Radom se žele utvrditi faktori koji potencijalno utječu na pretpostavljene razlike između ekološke informiranosti posjetitelja poučnih staza i posjetitelja zaštićenog područja općenito. Poučne staze ne posjećuju svi posjetitelji zaštićenog područja. Oni koji ih posjećuju predstavljaju ekološki osvješteniji dio populacije. Radi se o posjetiteljima koji posjeduju višu razinu ekološke informiranosti od ostalih posjetitelja zaštićenog područja. Bolje informirani posjetitelji pokazuju i veće zanimanje za prirodni okoliš. U radu se zaključuje da poučne staze posjećuju ljudi koji za njih iskazuju posebno zanimanje, a ne svi posjetitelji određenom zaštićenom području. Nadalje, zaključuje se da dok posjećivanje poučnih staza doprinosi znanju posjetitelja, taj doprinos ipak nema većeg utjecaja na posjetitelje koji već ne posjeduju neko prethodno znanje. Odnosno, nema većeg utjecaja na one kojima su poučne staze zapravo primarno namijenjene, s obzirom da im je cilj povećati ekološku svijest upravo tih posjetitelja. Konačno, s obzirom na broj ekološki osviještenih posjetitelja, zaključuje se da poučne staze u svom sadašnjem obliku značajno ne doprinose ekološkom turizmu u zaštićenim područjima.