Ekonomska sociologija i problem tržišta

Autor(i)

  • Rade Kalanj Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Ključne riječi:

ekonomija, fetišizam robe, kapitalizam, konkurencija, mreža, mrežni pristup, proizvodnja, organizacija, polje, potržišnjenje, razmjena, tržište

Sažetak

Ovaj se rad bavi nekim novijim kretanjima u ekonomskoj sociologiji kao posebnoj sociološkoj disciplini, ali je osobito usredotočen na problem tržišta koji u tom disciplinarnom sklopu zauzima središnje mjesto. Stoga se, prije svega, tematizira mjesto ekonomske sociologije u okviru diferencijacije sociološke znanosti i interpretiraju se autori koji su najviše pridonijeli uspostavi, razvoju i afirmaciji ekonomske sociologije (Weber, Polanyi, Schumpeter, Parsons, Swedberg, Granovetter, Bourdieu, itd). No pritom se uvijek posebno naglašava njihovo poimanje i razumijevanje tržišta. U radu se potom šire ekspliciraju novi („postklasični“) trendovi oblikovanja i djelovanja ekonomske sociologije („nova ekonomska sociologija“) i opsežnije interpretiraju razni pristupi tržištu (odnos tržišne i netržišne sfere, odnos tržišta i države, tržišta i organizacije, itd.). Rad, na osnovi tog propitivanja, zagovara stajalište da je tržište, bez obzira na izrazito ambivalentan i protuslovan status u sociološkom i općeteorijskom mišljenju, nezaobilazna empirijska i teorijska činjenica modernog svijeta te da je susret ekonomije i sociologije u njegovu razumijevanju iznimno važan element moderne društvene znanosti, a prije svega sociologije.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-05-02

Broj časopisa

Rubrika

Pregledni rad