Mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o prirodnoj i kulturnoj baštini u osnovnim školama Republike Hrvatske

Autor(i)

  • Zdenka Čukelj

Ključne riječi:

okoliš, prirodna i kulturna baština, izvanučionična nastava, projektna nastava

Sažetak

U članku se analizira ostvarivanje izvanučionične nastave u osnovnim školama Nizinske i Primorske Hrvatske te mogućnosti sudjelovanja učenika od V. do VIII. razreda u upoznavanju okoliša, odnosno prirodne i kulturne baštine u zavičaju. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku 230 osnovnih škola Nizinske i Primorske Hrvatske koje pohađa 55.374 učenika od V. do VIII. razreda. Istraživanjem je utvrđeno: da se većina učenika upoznaje s okolišem lokalne sredine na redovnoj nastavi; u obje se prirodno- eografske regije ostvaruje izvanučionična nastava na kojoj se upoznaje kulturna baština, a najčešće je vezana uz upoznavanje usmene i pisane baštine te dvoraca i utvrda; u osnovnim se školama rjeđe ostvaruje izvanučionična nastava na kojoj se učenici upoznaju sa spomenicima prirode, tlom, jezerima i rijekama te većina učenika nema mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o njima u neposrednoj stvarnosti; o društveno-gospodarskim obilježjima uči se/poučava u većini škola nizinskog i primorskog dijela Hrvatske; najzastupljeniji su projekti s temama o kulturnoj baštini te je u njih uključeno najviše učenika. Prema rezultatima istraživanja zaključeno je da se u osnovnim školama Nizinske i Primorske Hrvatske ostvaruje izvanučionična nastava na kojoj učenici stječu znanja, spoznaje i vještine o okolišu zavičaja, te da između i unutar prirodno- eografskih regija Republike Hrvatske, postoje razlike u mogućnostima učenika u upoznavanju prirodne i kulturne.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-05-02

Broj časopisa

Rubrika

Prethodno priopćenje