Ispitivanje prilagodljivosti potrošačkog etnocentrizma pomoću CETSCALE-a: usporedba Filipina, Slovačke i Češke

Autor(i)

  • Marián Čvirik University of Economics in Bratislava, Faculty of Commerce
  • Emmanuel Dotong Lyceum of the Philippines University-Manila, College of Business Administration

Ključne riječi:

potrošački etnocentrizam, CETSCALE, Filipini, Slovačka, Češka

Sažetak

Potrošački etnocentrizam relevantna je tema jer se ne tiče samo konteksta ponašanja potrošača, već i domaćeg gospodarstva i međunarodne trgovine. Ovaj članak ima za cilj istražiti prilagodljivost instrumenta za mjerenje potrošačkog etnocentrizma, tzv. CETSCALE, u odabranim zemljama kao što su Filipini, Slovačka i Češka. Kako bi se ispitala prilagodljivost, bilo je potrebno provesti mjerenje potrošačkog etnocentrizma u proučavanim zemljama, zatim ispitati pouzdanost istraživačkog instrumenta, te končano ispitati prilagodljivost istraživačkog instrumenta u pojedinim zemljama. Za mjerenje procjene pouzdanosti, u radu se koristi Cronbachov alfa koeficijent pouzdanosti i item-rest korelacija. Za ispitivanje prilagodljivosti koristi se eksplorativna faktorska analiza. Rezultati ukazuju na potrebu prilagodbe CETSCALE-a kontekstu istraženih zemalja. Nalazi pokazuju da je najveća stopa potrošačkog etnocentrizma utvrđena na Filipinima, niži rezultati pronađeni su u Slovačkoj, a najniži u Češkoj. Pri ispitivanju dimenzionalnosti istraživačkog instrumenta, istraživači su pronašli tri dimenzije u češkoj i filipinskoj verziji te dvije dimenzije u slovačkoj verziji. Stoga se može zaključiti da je u svim ovim slučajevima korišteni instrument višedimenzionalan.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-05-10

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak