Izvorni znanstveni članak
PARTICIPACIJA KAO DIMENZIJA ŠKOLE
Monika Mithans
; Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Slovenija
Milena Milena Ivanuš Grmek
; Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Slovenija
Branka Čagran
; Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Slovenija
Sažetak
Razvoj demokratskih kompetencija i vrijednosti smatra se najvišim ciljem u učionici. Važan element za postizanje ovoga cilja participacija je učenika. U ovom istraživanju participacije učenika uvjetovane su ocjenom i zemljom.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 322 učenika iz austrijskih škola i 458 iz slovenskih škola. 283 učenika pohađa peti, 268 osmi i 229 jedanaesti razred. Rezultati pokazuju značajne razlike u percepciji participacije učenika (p = 0,000) u korist učenika austrijskih škola.
Nije bilo značajnih razlika među ocjenama vezano uz percepciju participacije učenika.
Rezultati pokazuju da unatoč dokazanim prednostima, formalnom uključivanju i zahtjevom za aktivnim sudjelovanjem učenika, ono još uvijek nije pronašlo svoje mjesto u školskoj praksi
Ključne riječi
Austrija; Slovenija; učeničko participiranje
Hrčak ID:
193881
URI
Datum izdavanja:
30.6.2017.
Posjeta: 2.030 *