Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.59549/n.165.1-2.1

Dvije stotine i šezdeset godina kontinuiranog školstva u Velikoj Kopanici

Emerik Munjiza
Snježana Dubovicki orcid id orcid.org/0000-0003-4770-3371 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 798 Kb

verzije

str. 5-31

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 375 Kb

verzije

str. 5-31

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Autori su istražili kontinuirani rad kopaničke škole u razdoblju od dvije stotine i šezdeset godina, između 1764. i 2024. godine. Istraživanje je longitudinalnog karaktera, a temelji se na relevantnoj literaturi i bogatoj izvornoj građi. Analiza i rezultati prikazani su deskriptivnom i ex post facto kauzalnom metodom.
S obzirom na školske sustave, rad kopaničke škole prikazan je unutar rada trivijalne, narodne elementarne, opće pučke, šestogodišnje, sedmogodišnje, osmogodišnje tipa A i B i osmogodišnje škole. Radi ujednačenosti u svim sustavima, praćene su iste kategorije: kopanička škola u odnosu na sustav: njezine specifičnosti, dosezi, uspjesi, ograničenja; školske zgrade, namještaj, učila; ravnatelji, upravitelji, direktori.
Ta se škola u kontinuitetu isticala u odgojno-obrazovnim rezultatima, a u pojedinim razdobljima i u izvannastavnim aktivnostima (učenička zadruga). Permanentno je bila otvorena za školske i zakonske inovacije kao i prema lokalnoj zajednici.

Ključne riječi

bogata programatska struktura; kontinuitet; medijska prepoznatljivost; otvorenost; tradicija

Hrčak ID:

317976

URI

https://hrcak.srce.hr/317976

Datum izdavanja:

17.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *