Pregledni rad
https://doi.org/10.59549/n.165.1-2.7
Skriveni kurikul u kontekstu suvremene škole
Andrej Maras
; Osnovna škola Lotrščak, Zagreb
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Skriveni kurikul predstavlja sve one prikrivene pojave, ponašanja i poruke koje implicitno oblikuju život škole. Cilj je ovoga rada na temelju relevantne literature i pregleda istraživanja ukazati na važnost skrivenog kurikula u kontekstu suvremene škole. Literatura ukazuje na to kako se skriveni kurikul ogleda u osobnim i profesionalnim kompetencijama učitelja, materijalnom okruženju škole, izvorima i sadržajima učenja, nastavnim strategijama i metodama te kvaliteti socijalnih odnosa svih dionika školske ustanove. Kao najznačajniji promotor implicitnih vrijednosti skrivenog kurikula, ističe se učitelj i njegov cjelokupni vrijednosni sustav. Skriveni kurikul posreduje ostvarivanju svih odgojno-obrazovnih ishoda, razvoju kritičkog mišljenja i prosocijalnim oblicima ponašanja te utječe na kvalitetu školskoga života. Zaključno se ukazuje na sustavno propitkivanje moralnih i društvenih vrijednosti svih koji rade s djecom i mladima.
Ključne riječi
neslužbeni kurikul; učenici; učitelji; vrijednosne poruke
Hrčak ID:
317988
URI
Datum izdavanja:
17.6.2024.
Posjeta: 570 *