Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.59549/n.165.1-2.7

Skriveni kurikul u kontekstu suvremene škole

Andrej Maras ; Osnovna škola Lotrščak, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 238 Kb

verzije

str. 145-160

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 102 Kb

verzije

str. 145-160

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Skriveni kurikul predstavlja sve one prikrivene pojave, ponašanja i poruke koje implicitno oblikuju život škole. Cilj je ovoga rada na temelju relevantne literature i pregleda istraživanja ukazati na važnost skrivenog kurikula u kontekstu suvremene škole. Literatura ukazuje na to kako se skriveni kurikul ogleda u osobnim i profesionalnim kompetencijama učitelja, materijalnom okruženju škole, izvorima i sadržajima učenja, nastavnim strategijama i metodama te kvaliteti socijalnih odnosa svih dionika školske ustanove. Kao najznačajniji promotor implicitnih vrijednosti skrivenog kurikula, ističe se učitelj i njegov cjelokupni vrijednosni sustav. Skriveni kurikul posreduje ostvarivanju svih odgojno-obrazovnih ishoda, razvoju kritičkog mišljenja i prosocijalnim oblicima ponašanja te utječe na kvalitetu školskoga života. Zaključno se ukazuje na sustavno propitkivanje moralnih i društvenih vrijednosti svih koji rade s djecom i mladima.

Ključne riječi

neslužbeni kurikul; učenici; učitelji; vrijednosne poruke

Hrčak ID:

317988

URI

https://hrcak.srce.hr/317988

Datum izdavanja:

17.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *