Review article
Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture
Damir Purković
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za politehniku
Full text: german pdf 116 Kb
page 64-64
downloads: 311
cite
APA 6th Edition
Purković, D. (2013). Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 49-62. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
MLA 8th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 49-62. https://hrcak.srce.hr/index.php/126476. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 49-62. https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
Harvard
Purković, D. (2013). 'Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 49-62. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Purković D. Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 24];10(1):49-62. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
IEEE
D. Purković, "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 49-62, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476. [Accessed: 24 November 2024]
Full text: english pdf 115 Kb
page 63-63
downloads: 416
cite
APA 6th Edition
Purković, D. (2013). Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 49-62. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
MLA 8th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 49-62. https://hrcak.srce.hr/index.php/126476. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 49-62. https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
Harvard
Purković, D. (2013). 'Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 49-62. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Purković D. Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 24];10(1):49-62. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
IEEE
D. Purković, "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 49-62, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476. [Accessed: 24 November 2024]
Full text: croatian pdf 381 Kb
page 49-62
downloads: 1.380
cite
APA 6th Edition
Purković, D. (2013). Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 49-62. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
MLA 8th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 49-62. https://hrcak.srce.hr/index.php/126476. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 49-62. https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
Harvard
Purković, D. (2013). 'Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 49-62. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Purković D. Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 24];10(1):49-62. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476
IEEE
D. Purković, "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 49-62, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/126476. [Accessed: 24 November 2024]
Abstract
Rapidni tehničko-tehnološki razvoj proteklih je desetljeća uvjetovao promjenu socijalnih i proizvodnih odnosa, što je pred obrazovni sustav postavilo nove i zahtjevne ciljeve. Pri tom se ističe problem udovoljavanja potrebama društva od strane obrazovnih institucija. Problem je, zbog uske povezanosti sa svijetom rada i proizvodnje, izražen u edukaciji tehnike na svim razinama, pa tako i u nastavi Tehničke kulture kao početnoj, ali ne manje važnoj, razini te edukacije. Naporima znanstvenika i stručnjaka producirani su ključni dokumenti hrvatskog obrazovnog sustava, čija operacionalizacija nije uvijek uspješna, zbog čega realizacija nastavnih ciljeva često ostaje na neprihvatljivoj razini. Konstruktivistički pristup učenju i poučavanju mogao bi, kao filozofska, psihologijska i pedagoška podloga, doskočiti izazovima suvremenog obrazovanja, pa tako i problemima nastave Tehničke kulture. Iako nije moguće lako uskladiti različite konstruktivističke teorije i gledišta, izdvojeni su iskustveni i teorijski elementi konstruktivističke pedagogije i pristupa izradi kurikuluma koji su poslužiti kao okvir za model operacionalizacije kurikuluma Tehničke kulture. Predloženi model obuhvaća osnovna pravila, elemente i postupke kojima se treba voditi nastavnik pri izboru i oblikovanju nastavnih sadržaja, te mehanizam osmišljavanja, planiranja i provedbe aktivnosti u nastavi tehničke kulture. Model je zamišljen kao instrument u rukama nastavnika koji bi mu trebao olakšati planiranje, programiranje i izvođenje nastave.
Keywords
konstruktivizam; kurikulum; nastava; tehnička kultura; tehničko obrazovanje
Hrčak ID:
126476
URI
https://hrcak.srce.hr/126476
Publication date:
21.5.2013.
Article data in other languages:
german
english
Visits: 3.789
*