Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture

Damir Purković ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za politehniku


Puni tekst: njemački pdf 116 Kb

str. 64-64

preuzimanja: 311

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 115 Kb

str. 63-63

preuzimanja: 416

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 381 Kb

str. 49-62

preuzimanja: 1.380

citiraj


Sažetak

Rapidni tehničko-tehnološki razvoj proteklih je desetljeća uvjetovao promjenu socijalnih i proizvodnih odnosa, što je pred obrazovni sustav postavilo nove i zahtjevne ciljeve. Pri tom se ističe problem udovoljavanja potrebama društva od strane obrazovnih institucija. Problem je, zbog uske povezanosti sa svijetom rada i proizvodnje, izražen u edukaciji tehnike na svim razinama, pa tako i u nastavi Tehničke kulture kao početnoj, ali ne manje važnoj, razini te edukacije. Naporima znanstvenika i stručnjaka producirani su ključni dokumenti hrvatskog obrazovnog sustava, čija operacionalizacija nije uvijek uspješna, zbog čega realizacija nastavnih ciljeva često ostaje na neprihvatljivoj razini. Konstruktivistički pristup učenju i poučavanju mogao bi, kao filozofska, psihologijska i pedagoška podloga, doskočiti izazovima suvremenog obrazovanja, pa tako i problemima nastave Tehničke kulture. Iako nije moguće lako uskladiti različite konstruktivističke teorije i gledišta, izdvojeni su iskustveni i teorijski elementi konstruktivističke pedagogije i pristupa izradi kurikuluma koji su poslužiti kao okvir za model operacionalizacije kurikuluma Tehničke kulture. Predloženi model obuhvaća osnovna pravila, elemente i postupke kojima se treba voditi nastavnik pri izboru i oblikovanju nastavnih sadržaja, te mehanizam osmišljavanja, planiranja i provedbe aktivnosti u nastavi tehničke kulture. Model je zamišljen kao instrument u rukama nastavnika koji bi mu trebao olakšati planiranje, programiranje i izvođenje nastave.

Ključne riječi

konstruktivizam; kurikulum; nastava; tehnička kultura; tehničko obrazovanje

Hrčak ID:

126476

URI

https://hrcak.srce.hr/126476

Datum izdavanja:

21.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 3.789 *