Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.59549/n.165.1-2.7

Skriveni kurikul u kontekstu suvremene škole

Andrej Maras ; Lotršćak Elementary School, Zagreb *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 238 Kb

page 145-160

downloads: 149

cite

Full text: english pdf 102 Kb

page 145-160

downloads: 69

cite


Abstract

Skriveni kurikul predstavlja sve one prikrivene pojave, ponašanja i poruke koje implicitno oblikuju život škole. Cilj je ovoga rada na temelju relevantne literature i pregleda istraživanja ukazati na važnost skrivenog kurikula u kontekstu suvremene škole. Literatura ukazuje na to kako se skriveni kurikul ogleda u osobnim i profesionalnim kompetencijama učitelja, materijalnom okruženju škole, izvorima i sadržajima učenja, nastavnim strategijama i metodama te kvaliteti socijalnih odnosa svih dionika školske ustanove. Kao najznačajniji promotor implicitnih vrijednosti skrivenog kurikula, ističe se učitelj i njegov cjelokupni vrijednosni sustav. Skriveni kurikul posreduje ostvarivanju svih odgojno-obrazovnih ishoda, razvoju kritičkog mišljenja i prosocijalnim oblicima ponašanja te utječe na kvalitetu školskoga života. Zaključno se ukazuje na sustavno propitkivanje moralnih i društvenih vrijednosti svih koji rade s djecom i mladima.

Keywords

neslužbeni kurikul; učenici; učitelji; vrijednosne poruke

Hrčak ID:

317988

URI

https://hrcak.srce.hr/317988

Publication date:

17.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 570 *