Prethodno priopćenje
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi
Vesna Buljubašić-Kuzmanović
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 206 Kb
str. 191-201
preuzimanja: 5.037
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2010). Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 191-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 191-201. https://hrcak.srce.hr/index.php/118097. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 191-201. https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2010). 'Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 191-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):191-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 191-201, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 97 Kb
str. 202-202
preuzimanja: 375
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2010). Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 191-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 191-201. https://hrcak.srce.hr/index.php/118097. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 191-201. https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2010). 'Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 191-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):191-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 191-201, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 98 Kb
str. 203-203
preuzimanja: 330
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2010). Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 191-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 191-201. https://hrcak.srce.hr/index.php/118097. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 191-201. https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2010). 'Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 191-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):191-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 191-201, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118097. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Ovaj rad, koji je sastavni dio projekta „Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi”, nastoji prevladati redukcionistička objašnjenja dječje socijalne kompetencije, sagledavajući je u školskom i kurikularnom kontekstu oko djetetove sposobnosti iniciranja i održavanja recipročnih odnosa s vršnjacima. Koncentrira se na puninu međuljudskih odnosa, stvaralačku suradnju i humanu interakciju, empatiju, izražavanje i shvaćanje vlastitih osjećaja, samosvladavanje, neovisnost, prilagodljivost, omiljenost, sposobnost rješavanja problema i prijateljsko ponašanje. Vršnjačke interakcije pridonose suradničkoj strukturi učenja, vještinama vođenja, kontroli impulsa, agresije i neprijateljstva. Pružaju emocionalnu sigurnost, ljubav, naklonost, intimnost, solidarnost i predstavljaju osnovu romantičnim, bračnim i roditeljskim odnosima. U kontekstu različitih vršnjačkih razmišljanja, obrazaca ponašanja, stilova življenja i sustava vrijednosti, mladi ostvaruju uspjeh i postignuća, raste njihov osjećaj vlastite kompetentnosti, samopouzdanja i autonomije. Ukratko, pedagoško-socijalne implikacije vršnjačkih odnosa su utkane u mikropedagošku i socijalnu strukturu škole kao izvanobiteljske osnove sigurnosti iz koje djeca dodatno crpe snagu, ljubav i poticaj.
Ključne riječi
socijalne kompetencije; vršnjački odnosi; pedagoško-socijalne implikacije; kurikulum; škola
Hrčak ID:
118097
URI
https://hrcak.srce.hr/118097
Datum izdavanja:
29.12.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 9.912
*