Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

SUKOBI U KOMUNIKACIJSKIM ODNOSIMA IZMEĐU UČENIKA I UČITELJA

Mirela Skelac ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 32.066 Kb

str. 49-58

preuzimanja: 1.240

citiraj


Sažetak

Sukobi u komunikaciji među učenicima i učiteljima posljednjih godina sve su češći te se sve više stručnjaka različitih profila bavi istraživanjem obrazovne prakse. Brojni su razlozi zašto dolazi do sukoba u školi, a među njima su i sukobi koji proizlaze iz loše komunikacije, a koji utječu na motivaciju učenika i na njihov odnos prema svladavanju školskih zadataka. Specifičnost odgojno-obrazovnog rada zasniva se na kvaliteti uspostavljenog odnosa između učitelja i učenika te učenika i učenika. Cilj je istraživanja bio ispitati učitelje i učenike razredne nastave o percepciji odnosa učenika i učitelja, nastavnoj komunikaciji i odnosima među učenicima. Podatci upućuju na ostvarenu komunikaciju koja podržava odnose među učenicima četvrtih razreda i učiteljima te obje skupine sudionika uočavaju da učitelji znaju kako riješiti sukobe. Doživljaj učenika povezan je s nešto više negativnih procjena odnosa prema nastavnoj komunikaciji, što upućuje na zaključak da učenici zahtijevaju poticajnije metode učenja i više izvora znanja u nastavi. Ta njihova potreba može se odraziti na odnose te dovesti do sukoba u komunikaciji učenik-učitelj i utjecati na nastavnu komunikaciju. Prema rezultatima istraživanja odnosa učenik-učenik obje skupine sudionika navode da prevladavaju pozitivni odnosi među učenicima te da se učenici trude samostalno riješiti međusobne sukobe. U istraživanju je sudjelovalo 396 učenika četvrtih razreda i 158 učitelja iz osnovnih škola Osječko-baranjske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravske županije.


Ključne riječi

komunikacija; nastavni sadržaj; odnos; sukob; školska klima

Hrčak ID:

195150

URI

https://hrcak.srce.hr/195150

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 4.125 *