Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.29.1.3
Nastava na daljinu u hrvatskim i srpskim glazbenim školama: Stavovi i praksa nastavnika
Ana Ristivojević
orcid.org/0000-0002-1068-6988
; Beograd, Republika Srbija
Vesna Svalina
orcid.org/0000-0002-1998-739X
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Ovaj rad predstavlja rezultate empirijskog istraživanja provedenog radi ispitivanja mišljenja učitelja vokalno-instrumentalne i teorijske nastave pri hrvatskim i srpskim glazbenim školama o učenju na daljinu. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2020., u vrijeme kad su sve glazbene škole zbog pandemije COVID-19 u potpunosti prešle na sustav učenja na daljinu. Rezultati pokazuju da su se učitelji, usprkos brojnim problemima, osobito lošim internetskim vezama i lošom kvalitetom zvuka dobivenim elektroničkim uređajima, uspješno nosili s realizacijom nastave glazbe na daljinu. Pronađene su statistički značajne razlike u odgovorima nastavnika o učenju na daljinu s obzirom na vrstu nastave koju vode, pa su učitelji koji izvode instrumentalnu i vokalnu nastavu bili bolji u izvođenju učenja na daljinu u odnosu na one koji vode teorijsku nastavu. Usprkos vjerovanju nastavnika da je prijenos potpunog znanja nemoguć putem tehnologije, većina njih otvorena je za mogućnost smislene primjene IKT-a. Stoga se intenzivira pitanje profesionalnog usavršavanja i kontinuirane podrške učiteljima od strane nadležnih institucija Hrvatske i Srbije.
Ključne riječi
glazbena nastava na daljinu; glazbene škole; nastavnici; učenici; informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT)
Hrčak ID:
279509
URI
Datum izdavanja:
21.6.2022.
Posjeta: 1.747 *