INTERNET I SVAKODNEVNE OBAVEZE DJECE. Analiza povezanosti korištenja interneta i svakodnevnih obaveza zagrebačkih osnovnoškolaca
Ključne riječi:
internet, djeca, obaveze, učenje, kućanski posloviSažetak
U radu se analizira utjecaj korištenja interneta na svakodnevne obaveze djece. Rad se temelji na analizi rezultata empirijskog istraživanja o korištenju interneta provedenog u ožujku 2013. godine u jednoj osnovnoj školi u Zagrebu. Istraživanje je provedeno usmenom anketom (grupno anketiranje) na učenicima viših razreda (N=272). Korištenje interneta analizira se pomoću sljedećih pokazatelja: način i učestalost pristupa internetu, svakodnevno korištenje, postojanje kontrole roditelja, postojanje i pridržavanje dogovora s roditeljima o korištenju interneta i najčešće korišteni sadržaji na internetu. Pod „svakodnevnim obavezama“ djece u radu se podrazumijevaju učenje i pisanje zadaća izvan škole te obavljanje nekih kućanskih poslova. U radu se polazi od opće hipoteze da korištenje internetom predstavlja važnu aktivnost u svakodnevnom životu djece koja, između ostalog, utječe i na količinu vremena posvećenog ispunjavanju svakodnevnih obaveza. U pregledu i analizi osnovnih rezultata istraživanja navedeni pokazatelji analiziraju se s obzirom na spol, dob i razred ispitanika. U radu se postavlja i više radnih hipoteza na kojima se temelji analiza utjecaja korištenja interneta na svakodnevne obaveze djece. Rezultati analize potvrđuju veći dio radnih hipoteza, dok manji dio radnih hipoteza nije potvrđen.