Glazbeno školstvo u Hrvatskoj u doba socijalističkog realizma: prvih deset godina rada glazbenih škola u Vinkovcima i Puli

Autor(i)

  • Lada Duraković
  • Pamela Štefec

Ključne riječi:

glazba, škola, odjel, kultura, umjetnost, nastava, Pula, Vinkovci

Sažetak

Rad govori o razlozima osnivanja glazbenih škola u Hrvatskoj u prvim godinama nakon Drugoga svjetskog rata i zajedničkim obilježjima i različitostima u njihovu djelovanju na primjeru dviju glazbenih škola, u Puli i Vinkovcima. U članku se metodom komparacije istražuju okolnosti i razlozi njihova osnivanja, zainteresiranost mladeži za učenje pojedinih instrumenata, educiranost nastavničkog osoblja, koncertna djelatnost škola, utjecaj političkih institucija na njihovo funkcioniranje... Vinkovačka i pulska glazbena škola u godinama nakon osnivanja bile su opterećene sličnim problemima: nedostatkom obrazovanih kadrova, velikim brojem učenika, lošim materijalnim uvjetima i zahtjevima politike. Sredinom pedesetih godina javljaju se pozitivni pomaci, nastavnici se obrazuju, rješavaju se problemi smještaja obiju škola i sl. Vinkovačka glazbena škola, uz obrazovnu funkciju, preuzima i zadaću organizacije koncertnih zbivanja putem kojih Vinkovčani upoznaju brojne renomirane glazbene umjetnike. Glazbena je škola u Puli, pak, u većoj mjeri bila usmjerena na stvaranje uvjeta za otvaranje srednje škole i visokoškolske ustanove za obrazovanje nastavničkog osoblja.

##submission.downloads##

Objavljeno

2013-12-02

Broj časopisa

Rubrika

Rasprave i članci