Jezikoslovlje, Vol. 14 No. 1, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Semiotički aspekti u analizi reklamnih poruka za automobile
Ivana Jozić
orcid.org/0000-0002-5102-0058
; Sveučilište u Osijeku
Sažetak
Članak se bavi istraživanjem spoja teksta i slike u reklamnim porukama za automobile. Osobita se po-zornost poklanja semiotičkome tumačenju slika kao neovisnoga sustava, njegovim pravilima i poseb-nostima. Kontrastivno se analiziraju tekst i slika, te se istražuje kako oba dijela reklamnog iskaza ostva-ruju informativnu, apelativnu i persuazivnu funkciju. Tezu o suovisnosti teksta i slika u reklamama kao uporabnim tekstovima potkrepljuje i činjenica da oba sustava svoje puno značenje postižu tek u interak-ciji u komunikacijskome procesu, koji, premda jednosmjeran, neizostavno uključuje i vlastitu interpretaci-ju recipijenata.
Ključne riječi
semiotika; slika; tekst; reklamna poruka
Hrčak ID:
103363
URI
Datum izdavanja:
24.5.2013.
Posjeta: 6.247 *