Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Semiotički aspekti u analizi reklamnih poruka za automobile

Ivana Jozić orcid id orcid.org/0000-0002-5102-0058 ; Sveučilište u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 668 Kb

str. 161-195

preuzimanja: 4.545

citiraj


Sažetak

Članak se bavi istraživanjem spoja teksta i slike u reklamnim porukama za automobile. Osobita se po-zornost poklanja semiotičkome tumačenju slika kao neovisnoga sustava, njegovim pravilima i poseb-nostima. Kontrastivno se analiziraju tekst i slika, te se istražuje kako oba dijela reklamnog iskaza ostva-ruju informativnu, apelativnu i persuazivnu funkciju. Tezu o suovisnosti teksta i slika u reklamama kao uporabnim tekstovima potkrepljuje i činjenica da oba sustava svoje puno značenje postižu tek u interak-ciji u komunikacijskome procesu, koji, premda jednosmjeran, neizostavno uključuje i vlastitu interpretaci-ju recipijenata.

Ključne riječi

semiotika; slika; tekst; reklamna poruka

Hrčak ID:

103363

URI

https://hrcak.srce.hr/103363

Datum izdavanja:

24.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.247 *