Prethodno priopćenje
STAVOVI STUDENATA UČITELJSKOG STUDIJA O REALIZACIJI NASTAVE GLAZBENE KULTURE U NIŽIM RAZREDIMA OSNOVNE ŠKOLE
Ozrenka Bjelobrk Babić
; Sveučilište u Banjoj Luci, Filozofski fakultet Banja Luka; Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Miomira M. Đuranović
; Sveučilište u Nišu; Fakultet umetnosti u Nišu Niš, Srbija
Sažetak
Cilj je ovog rada utvrditi stavove studenata Učiteljskog studija o realizaciji nastave Glazbene kulture. Uzorak čini skupina studenata prve godine Učiteljskog studija Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Banjoj Luci. Za prikupljanje podataka korišten je instrument s trostupanjskom skalom procjene (Likertovog tipa) koje su autorice samostalno izradile. Potvrđene su hipoteze: prva, da su studenti svjesni važnosti glazbenog obrazovanja u razrednoj nastavi i da imaju pozitivan stav o nastavi Glazbene kulture, i druga, da istodobno imaju i izražajnije preferencije prema drugim nastavnim predmetima. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju na neophodnost djelovanja u cilju promjene statusne pozicije Glazbene kulture na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, te potrebu osmišljavanja preciznijih kriterija pri provjeri glazbenih sposobnosti kandidata za upis na Učiteljski studij. Na taj način budući bi se studenti bolje pripremili za upis, usavršavajući svoja glazbena znanja i umijeća. Njihove glazbene kompetencije pomogle bi im u praćenju nastave, realizaciji nastavnih zadataka na fakultetu, ali i u izvođenju nastave Glazbene kulture u školi. Time bi se pridonijelo rješavanju aktualnih praktičnih problema glazbene nastave. Istodobno, potrebna su longitudinalna istraživanja o ovoj temi, čiji bi ishodi dodatno ukazali na izvjesne potrebe za promjenama u nastavnim planovima i programima učiteljskog studija, te na potrebu proučavanja stavova učitelja o nastavi Glazbene kulture.
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje; nastava Glazbene kulture; nastavni proces; razredna nastava; stavovi studenata; Učiteljski studij
Hrčak ID:
165139
URI
Datum izdavanja:
7.7.2016.
Posjeta: 2.216 *