Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo44.232.7798

Zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika

Vesna Bjedov orcid id orcid.org/0000-0003-2765-8593 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 402 Kb

str. 77-98

preuzimanja: 1.555

citiraj


Sažetak

Rad se bavi govornim metodama u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu se najprije na teorijskoj razini razmatraju govorne metode te njihova klasifikacija. Ističu se monološke i dijaloške nastavne metode, usredotočeno se razlaže metoda usmenoga izlaganja kao monološka nastavna metoda, odnosno u dijaloškim se metodama posebno razmatraju vrste nastavnoga razgovora. Namjera je ovoga rada istražiti zastupljenost govornih metoda u nastavi hrvatskoga jezika pri čemu se ovoj problematici pristupa s aspekta poučavanja i učenja, odnosno kontinuiteta dvaju čimbenika – nastavnika i učenika. S obzirom na to, istražuje se zastupljenost nastavnikovih govornih metoda – dominacija poučavanja i uloge nastavnika (reducirano učenje) i zastupljenost učenikovih govornih metoda – dominacija učenja i uloge učenika (signifikantno učenje). Cilj je utvrditi zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika te ispitati prevladavaju li nastavnikove ili učenikove govorne metode. Rezultati provedenoga istraživanja na čujnim zapisima 30 nastavnih sati pokazali su da je u promatranoj nastavi hrvatskoga jezika pretežita zastupljenost nastavnikovih govornih metoda i to dijaloških metoda.

Ključne riječi

govorne nastavne metode; monološke i dijaloške metode; vrste razgovora; poučavanje i učenje; nastavnik i učenik hrvatskoga jezika

Hrčak ID:

179364

URI

https://hrcak.srce.hr/179364

Datum izdavanja:

17.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.100 *