Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Djelatnost obiteljske medicine u Hrvatskoj – kvaliteta mjerena subjektivnim zadovoljstvom korisnika

Arsen Stanić
Ranko Stevanović
Ivan Pristaš
Hrvoje Tiljak
Vanesa Benković
Nevenka Krčmar
Aleksandar Jovanović
Nataša Jurlina
Teodora Nott


Puni tekst: hrvatski pdf 523 Kb

str. 111-119

preuzimanja: 1.722

citiraj


Sažetak

Na slučajnom uzorku od 50 timova obiteljske
medicine, proporcionalno raspoređenih po svim županijama,
ruralnim i urbanim područjima u Hrvatskoj, provedeno je istraživanje
subjektivne procjene kvalitete u djelatnosti obiteljske
medicine mjerenjem zadovoljstva osiguranika/pacijenata, korisnika
zdravstvenih usluga, ispunjavanjem upitnika EUROPEP
koji je 1999. godine proizvela radna skupina EQuiP za evaluaciju
primarne zdravstvene zaštite putem korisnika (pacijenata).
U istraživanju je aktivno sudjelovao 7.271 ispitanik (od ukupno
distribuiranih 15.000 upitnika, odaziv je bio 48,47%), i to 3.189
ispitanika iz gradskih naselja, 838 iz prigradskih naselja, 2.051
sa sela i 92 koji žive na osami. Najbolje su prosječno ocijenjena
pitanja “Čuva li liječnik osobne povjerljive podatke dobivene iz
razgovora?”, “Spremnost sestre u ambulanti da pomogne pacijentu?”
i “Dolazak na posao na vrijeme i pridržavanje radnog
vremena?”, s 95% i više odgovora “zadovoljni” i “jako zadovoljni”.
Najlošije su bila ocijenjena pitanja “Povezanost ambulante
s ostalim dijelovima zdravstvenog sustava (bolnica, specijalisti,
dijagnostika, ljekarne)?”, “Dostupnost ambulante javnim prijevozom?”
i “Medicinska opremljenost ordinacije?”, s oko 75%
odgovora “zadovoljni” i “jako zadovoljni”). Nešto lošije ocjene
od ostalih davali su ispitanici koji žive na selu. Bolje ocjene od
ostalih davali su ispitanici koji žive u prigradskom naselju. Slične
obrasce ocjenjivanja imale su sve četiri skupine ispitanika, s tim
da su skupine koje žive na selu i na osamljenom imanju davale
niže ocjene o zadovoljstvu od druge dvije. S područja subjektivne
procjene kliničke kvalitete najlošije ocjene od sve četiri
skupine ispitanika po tipu/mjestu stanovanja dobilo je pitanje
o zadovoljstvu ponudom preventivnih zdravstvenih usluga, a s
područja subjektivne procjene kvalitete organizacije, najlošije
ocjene dobilo je pitanje o povezanosti ordinacije s ostalim dijelovima
zdravstvenog sustava. Velik je udio pacijenata izrazio nesigurnost
kod prihvaćanja mišljenja općeg/obiteljskog liječnika
nasuprot mišljenju liječnika specijalista. Potrebne su posebne
poticajne mjere na razini sustava za navedena tri područja.

Ključne riječi

obiteljska medicina; zadovoljstvo; pacijenti; osiguranici

Hrčak ID:

23317

URI

https://hrcak.srce.hr/23317

Datum izdavanja:

25.1.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.920 *