Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Razlike u stilovima odlučivanja potrošača s obzirom na spol ispitanika uz poseban osvrt na Hrvatsku

Ivan-Damir Anić orcid id orcid.org/0000-0003-0179-6410 ; Ekonomski institut, Zagreb
Sunčana Piri Rajh orcid id orcid.org/0000-0001-7715-1518 ; Ekonomski fakultet-Zagreb
Edo Rajh orcid id orcid.org/0000-0003-1916-5756 ; Ekonomski institut, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 174 Kb

str. 29-42

preuzimanja: 3.124

citiraj


Sažetak

U ovom je radu testirana CSI ljestvica u Hrvatskoj. Tako je procijenjena pouzdanost i valjanost primijenjenih mjernih ljestvica te su analizirane razlike u stilovima odlučivanja s obzirom na spol ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji osam različitih, homogenih faktora stilova odlučivanja. Time ovaj rad potvrđuje prethodne teorijske konceptualizacije stilova odlučivanja potrošača. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje razlike između muškaraca i žena u pet dimenzija stilova odlučivanja (perfekcionizam, sklonost novitetima i modi, sklonost kupovini iz rekreacije i zadovoljstva, impulzivnost i sklonost kupovini iz navike), dok kod triju dimenzija u tome nema razlike između muškaraca i žena (sklonost marki, cjenovna osjetljivost, zbunjenost prevelikim izborom). CSI može pomoći menadžerima da bolje razumiju i efikasnije pozicioniraju svoje proizvode i usluge na tržištu.

Ključne riječi

CSI; stilovi odlučivanja potrošača; razlike u spolu; Hrvatska

Hrčak ID:

62109

URI

https://hrcak.srce.hr/62109

Datum izdavanja:

28.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.698 *