Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DISKURZ FOTOGRAFIJE U ROMANU DUBRAVKE UGREŠIĆ "MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE"

Aleksandar Mijatović


Puni tekst: hrvatski pdf 3.117 Kb

str. 49-68

preuzimanja: 1.693

citiraj


Sažetak

U ovom se radu bavimo diskurzom fotografije i odnosom između diskurzivnih i figurativnih registara u prirodnom jeziku. Veza između dva registra je metafora. Granice diskurza fotografije su jezik fotografije i fotografski jezik. Pojam diskurza fotografije nije puka leksičko-lingvistička činjenica. Niti je on pitanje prevođenja vizualnih kategorija u verbalne. Diskurz fotografije je predmet nove discipline: diskurzivne stilistike. Diskurz fotografije razvija slikovne modele referiranja, uvodi vizualni režim u jezik, i uvlači u prikazivanje dimenziju predočavanja. Posljedica je da se sve ono što se ne može prikazati/iskazati prenosi u polje predočivog/vidljivog. Ustvari, cijeli sustav diskurzivnih ograničenja postaje vidljiv. Slika kao nešto što uzvraća pogled postaje mjesto panoptičkog nadgledanja polja označitelja: glas i pogled se susreću u pismu. Ovakav dvojaki pojam reprezentacije nastojimo opravdati njegovom primjenom na granične fenomene kao što su egzil, nacija, pamćenje i identitet.

Ključne riječi

diskurz fotografije; jezik fotografije/fotografski jezik; prikazivanje/predočavanje, metafora; nacija; egzil; pamćenje

Hrčak ID:

6997

URI

https://hrcak.srce.hr/6997

Datum izdavanja:

15.4.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.517 *