hrcak mascot   Srce   HID

Studia ethnologica Croatica, Vol.23 No.1 Prosinac 2011.

Izvorni znanstveni članak

“Obično” vs. “atraktivno”: kako priče o načinu života postaju dio turističke ponude

Petra Kelemen ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju, I. Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sanja Lončar ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju, I. Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 183-214 preuzimanja: 1.156* citiraj
APA
Kelemen, P., Lončar, S. (2011). “Obično” vs. “atraktivno”: kako priče o načinu života postaju dio turističke ponude. Studia ethnologica Croatica, 23(1), 183-214. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/74746

Sažetak
U radu se propituje mogućnost uklapanja etnografskim istraživanjem zabilježenih priča o načinu života u turističku ponudu. Polazeći od, s jedne strane, konkretnog primjera, priča o vinodolskim zidarima i klesarima, te, s druge strane, od turističkih promidžbenih materijala, autorice ispisuju problematične točke termina “turistička atrakcija” koji se uhodano koristi u promišljanjima kulturnog turizma. Na primjeru korpusa zabilježenih vinodolskih priča koje prepoznaju kao snažne kohezijske elemente zajednice, a svjesne politike izlučivanja baštine, autorice predlažu put k stvaranju turističke ponude: od etnografskog istraživanja kao polazne točke, preko prepoznavanja, izlučivanja i imenovanja kulturnih elemenata baštinom, do njezina korištenja u sklopu kulturnih politika. Pritom predlažu prihvaćanje vrijednosti “običnoga”.

Ključne riječi
turistička ponuda; stvaranje baštine; “turistička atrakcija”; “običan život”; priče o vinodolskim zidarima i klesarima

Hrčak ID: 74746

URI
http://hrcak.srce.hr/74746

[engleski]

Posjeta: 1.772 *