Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Utjecaj društvene odgovornosti poduzeća na ponašanje potrošača u Hrvatskoj

Martina Srbljinović


Puni tekst: hrvatski pdf 315 Kb

str. 161-180

preuzimanja: 2.262

citiraj


Sažetak

Društvena odgovornost poduzeća je koncept prema kojem poduzeća na dobrovoljnom principu integriraju brigu za društvena pitanja i zaštitu okoliša u svoje poslovne aktivnosti i odnose s vlasnicima, dioničarima, zaposlenicima, potrošačima, dobavljačima, vladom, medijima i širom javnošću. To je koncept koji poduzeća u sve većm broju koriste kao instrument diferencijacije na tržištu. Ovaj članak donosi temelje koncepta društvene odgovornosti poduzeća i ponašanja potrošača kao teorijsku podlogu za što bolje razumijevanje rezltata provedenog istraživanja utjecaja društvene odgovornosti poduzeća na ponašanje potrošača u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da je većina potrošača u Hrvatskoj čula za pojam društvena odgovornost poduzeća, ali nivo znanja o istom još je uvijek dosta nizak. Također, istraživanje je pokazalo kako većina potrošača u Hrvatskoj ne razmatra društvenu odgovornost/neodgovornsot prilikom kupovine proizvoda te da je stupanj nepovjerenja potrošača prema motivima društveno odgovornih aktivnosti poduzeća još uvijek visok. Filantropsku dimenziju društvene odgovornosti potrošači smatraju najvažnijom, a najosjetljiviji su na društvene odgovorne aktivnosti usmjerene zaštiti djece i mladih.

Ključne riječi

društvena odgovornost poduzeća; ponašanje potrošača; Hrvatska

Hrčak ID:

93115

URI

https://hrcak.srce.hr/93115

Datum izdavanja:

3.12.2012.

Posjeta: 5.992 *