Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.16

POTREBA ZA SUPERVIZIJOM ŠKOLSKIH PSIHOLOG(INJA) U HRVATSKOJ

Maja Kolega orcid id orcid.org/0000-0002-8202-4617 ; Veleučilište VERN, Zagreb, Hrvatska
Vesna Vlahović-Štetić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 670 Kb

str. 295-311

preuzimanja: 1.122

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi dosadašnje iskustvo školskih psiholog(inj)a sa supervizijom i potrebu za takvim oblikom profesionalne podrške. U istraživanju je sudjelovalo 149 školskih psiholog(inj)a koji su dobrovoljno ispunili online anketu. Psiholozi/ginje koji rade isključivo u nastavi nisu bili obuhvaćeni ovim istraživanjem. Rezultati pokazuju kako 70% sudionika/ca procjenjuje visokim svoje znanje o superviziji. Jednako tako, 66% sudionika/ca ima iskustvo s nekim oblikom supervizije, no svega 22% prisustvovalo ih je superviziji namijenjenoj specifično školskim psiholozima/ginjama. Oko 80% ispitanih psiholog(inj)a procjenjuje visokim svoju potrebu za supervizijom, a svega 5% smatra kako im supervizija nije potrebna. Psiholozi/ginje koji imaju iskustvo supervizije, značajno se ne razlikuju po potrebi za supervizijom od onih koji to iskustvo nisu imali. Utvrđeno je da postoji pozitivna značajna povezanost između procjene stupnja profesionalne osamljenosti i potrebe za supervizijom. Prema očekivanju, motivacija psiholog(inja) za uključivanje u superviziju vrlo je visoka ako je supervizija dio radnog vremena, ako bi se održavala u mjestu stanovanja te ako je za polaznike/ce besplatna.

Ključne riječi

supervizija; školski psiholozi/ginje; stručno usavršavanje

Hrčak ID:

130740

URI

https://hrcak.srce.hr/130740

Datum izdavanja:

20.11.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.450 *