hrcak mascot   Srce   HID

Tehnički vjesnik, Vol.24 No.Supplement 2 Rujan 2017.

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17559/TV-20140324202037

Sjene u realnom vremenu u OpenGL-u uzrokovane prisutnošću više izvora svjetlosti

Dženan Avdić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7729-3652 ; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia
Dejan Rančić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9445-7700 ; Faculty of Electrical Engineering, Aleksandra Medvedeva 14, 18000 Nis, Serbia
Petar Spalević ; Faculty of Technical Sciences, Kneza Miloša 7 38220 Kosovska Mitrovica, Serbia
Aldina Avdić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4312-3839 ; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia
Edin Dolićanin ; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 495-501 preuzimanja: 28* citiraj
APA
Avdić, Dž., Rančić, D., Spalević, P., Avdić, A., Dolićanin, E. (2017). Sjene u realnom vremenu u OpenGL-u uzrokovane prisutnošću više izvora svjetlosti. Tehnički vjesnik, 24(Supplement 2). doi:10.17559/TV-20140324202037
Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 495-501 preuzimanja: 26* citiraj
APA
Avdić, Dž., Rančić, D., Spalević, P., Avdić, A., Dolićanin, E. (2017). Real-time shadows in OpenGL caused by the presence of multiple light sources. Tehnički vjesnik, 24(Supplement 2). doi:10.17559/TV-20140324202037

Sažetak
U suvremenoj računalnoj grafici naglasak je na detaljima prizora, a uzimajući u obzir poboljšanja hardverskih svojstava, nije dopušteno raditi kompromise kada je riječ o stvarnosti scena. Svaki odraz, sjena, zaobljeni kut ili prozirnost mora biti doveden do savršenstva i prikazan u cilju da se scena koja se oslikava učini što realističnijom. U jednom od najšire rabljenih API-ja za renderiranje 3D objekata, OpenGL-u, ne postoji nešto poput knjižnice za dodavanje ovih pojava koje postoje u stvarnosti. Ako se razmatra mogućnost postojanja više izvora svjetlosti, renderiranje svih ovih detalja postaje pravi izazov. Cilj ovog rada je obezbjeđivanje metoda za generiranje sjene na efikasan način, za objekte često rabljene kao komponente složenih 3D objekata, u uvjetima prisutnosti više svjetlosnih izvora s mogućnošću kretanja.

Ključne riječi
krug; kugla; OpenGL; sjene; stožac; pokretni točkasti svjetlosni izvor; trokut

Hrčak ID: 186093

URI
http://hrcak.srce.hr/186093

[engleski]

Posjeta: 105 *