hrcak mascot   Srce   HID

In medias res : časopis filozofije medija, Vol.6 No.11 Rujan 2017.

Pregledni rad

Pandorina kutija novih medija

Katarina Šmakić ; Poljoprivredni fakultet Univerziteta u Beogradu

Puni tekst: hrvatski, pdf (359 KB) str. 1669-1676 preuzimanja: 37* citiraj
APA
Šmakić, K. (2017). Pandorina kutija novih medija. In medias res : časopis filozofije medija, 6(11), 1669-1676. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/186410

Sažetak
Starogrčki mit o postanku ljudi pripovijeda o kutiji koju je Pandora donijela čovječanstvu, a u kojoj su se nalazila brojna zla. Naime, u grčkoj mitologiji Pandora (grč. Πανδώρα, Pandốra) je prva žena koju je Zeus dao ljudima zajedno s kutijom svih zala, a za kaznu Prometeju koji je ukrao vatru. Mit o čarobnoj kutiji se nastavlja, otkriće televizije, kao čarobne kutije informiranja, raspirivanja mašte i njenog utjecaja na populaciju, zatim kompjuterski ekran, displeji na raznim aparatima koje koristimo, sve nabrojeno postaje vrlo važno za čovječanstvo. Razvoj kompjutera i novih medija kreće u otprilike isto vrijeme, jer su upravo kompjuterski i medijski strojevi bili neophodni za funkcioniranje modernih masovnih društava. Mogućnost prosljeđivanja tekstova, slika i zvukova masovnom auditoriju bila je od suštinske važnosti, kao i osiguranje istovjetnosti ideoloških uvjerenja. Rad se bavi promišljanjem utjecaja tehnologije novih medija na stvaranje nove društvene logike, gdje upravo tehnologija novih medija djeluje kao ostvarenje savršene utopije idealnog društva sastavljenog od „jedinstvenih” pojedinaca.

Ključne riječi
Pandorina kutija; novi mediji; tehnologija novih medija; razvoj novih medija; utopija

Hrčak ID: 186410

URI
http://hrcak.srce.hr/186410

[engleski]

Posjeta: 77 *