hrcak mascot   Srce   HID

In medias res : časopis filozofije medija, Vol.6 No.11 Rujan 2017.

Stručni rad

Djeca u društvenim medijima na primjeru Twitter i Facebook profila Beyonce i Kim Kardashian

Anamarija Bilan   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2866-7988 ; Filozofski fakultet Zagreb, Odjel informacijskih i komunikacijskih znanosti

Puni tekst: hrvatski, pdf (912 KB) str. 1751-1768 preuzimanja: 31* citiraj
APA
Bilan, A. (2017). Djeca u društvenim medijima na primjeru Twitter i Facebook profila Beyonce i Kim Kardashian. In medias res : časopis filozofije medija, 6(11), 1751-1768. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/186424

Sažetak
Objavljivanjem fotografija djece u medijima krši se njihovo pravo na privatnost, koje je zaštićeno, zajamčeno i regulirano brojnim međunarodnim i hrvatskim zakonima i propisima. Isto tako, objavljivanjem fotografija djece na profilima društvenih mreža, kao što su na primjer Facebook ili Twitter, narušava se pravo na privatnost. U radu će se na analizi dva Facebook i dva Twitter profila – Beyonce Knowles i Kim Kardashian, istražiti u kolikoj mjeri objavljuju fotogfarije djece i narušavaju li na taj način njihovu privatnost. Također će se ispitati koriste li djecu u poslovne svrhe odnosno da li uz fotografije djece reklamiraju neke svoje proizvode ili emisije i slično.
Metodom analize sadržaja analizirani su Facebook i Twitter profili dviju ispitanica u razdoblju od 1. siječnja do 22. veljače 2016. godine tijekom kojega su objavile ukupno 459 postova na profilima obje mreže. Analiza je utvrdila da od ukupnog broja „postova“ broj fotografija djece iznosi tek mali dio, ali i da se one koje je objavila Kim Kardashian često koriste i za promoviranje, odnosno reklamiranje nekih proizvoda ili emisija, čime se narušava privatnost djece te se povečava broj „likeova“.

Ključne riječi
društvene mreže; Facebook; Twitter; privatnost; djeca

Hrčak ID: 186424

URI
http://hrcak.srce.hr/186424

[engleski]

Posjeta: 72 *