Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST STRAHA OD NEGATIVNE EVALUACIJE SA SAMOPOIMANJEM I SOCIJALNOM PERCEPCIJOM KOD ADOLESCENATA

Nataša RADOVANOVIĆ
Renata GLAVAK


Puni tekst: hrvatski pdf 169 Kb

str. 1123-1139

preuzimanja: 2.308

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je provjeriti na osnovi kojih se aspekata
samopoimanja i socijalne percepcije može kod adolescenata
prognozirati strah od negativne evaluacije. U ispitivanju je
sudjelovalo 225 srednjoškolaca (105 muškog i 120 ženskog
spola). Primijenjene su Skala straha od negativne evaluacije i
Rosenbergova skala općega samopoštovanja. Adolescenti su
procjenjivali sebe i svoje suučenike s obzirom na pet aspekata
samopoimanja: uspjeh u školi, prihvaćenost od vršnjaka,
samopouzdanje, inteligenciju i opći tjelesni izgled. Rezultati
pokazuju da adolescenti najpozitivnije procjenjuju svoju
inteligenciju te stupanj prihvaćenosti od vršnjaka. Očekuju da
ih vršnjaci najpozitivnije procjenjuju s obzirom na inteligenciju,
a najnegativnije s obzirom na tjelesni izgled. Adolescenti od
vršnjaka dobivaju najniže ocjene za tjelesni izgled. Stupnjevitom
regresijskom analizom dobivene su dvije značajne prediktorske
varijable (rezultat na Rosenbergovoj skali samopoštovanja i
prosječna vršnjačka procjena adolescentova samopouzdanja)
te dvije supresor varijable (samoprocjena prihvaćenosti od
vršnjaka i samoprocjena inteligencije). Te varijable dijele 22%
zajedničke varijance s kriterijskom varijablom (rezultat na Skali
straha od negativne evaluacije). Rezultat na Skali straha od
negativne evaluacije bit će to viši što je kod adolescenta niži
rezultat na Rosenbergovoj skali samopoštovanja te što je niža
prosječna vršnjačka procjena adolescentova samopouzdanja.

Ključne riječi

Hrčak ID:

19278

URI

https://hrcak.srce.hr/19278

Datum izdavanja:

31.12.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.973 *