hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Ukras aureole kao mogućnost prepoznavanja autora

Alma Orlić ; Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (14 MB) str. 25-29 preuzimanja: 123* citiraj
APA 6th Edition
Orlić, A. (1991). Ukras aureole kao mogućnost prepoznavanja autora. Peristil, 34 (1), 25-29. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139596
MLA 8th Edition
Orlić, Alma. "Ukras aureole kao mogućnost prepoznavanja autora." Peristil, vol. 34, br. 1, 1991, str. 25-29. https://hrcak.srce.hr/139596. Citirano 02.12.2021.
Chicago 17th Edition
Orlić, Alma. "Ukras aureole kao mogućnost prepoznavanja autora." Peristil 34, br. 1 (1991): 25-29. https://hrcak.srce.hr/139596
Harvard
Orlić, A. (1991). 'Ukras aureole kao mogućnost prepoznavanja autora', Peristil, 34(1), str. 25-29. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139596 (Datum pristupa: 02.12.2021.)
Vancouver
Orlić A. Ukras aureole kao mogućnost prepoznavanja autora. Peristil [Internet]. 1991 [pristupljeno 02.12.2021.];34(1):25-29. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139596
IEEE
A. Orlić, "Ukras aureole kao mogućnost prepoznavanja autora", Peristil, vol.34, br. 1, str. 25-29, 1991. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139596. [Citirano: 02.12.2021.]

Sažetak
Fenomen otkrivanja i prepoznavanja stalno je prisutan u procesu konzervatorsko-restauratorskih radova. U fazi čišćenja tragajući za izvornim površinama na slici KRIST S AUREOLOM, inv. br. 4570, ulje
na drvu, 55 x 42 cm, iz depoa Muzeja za umjetnost i obrt ustanovila sam da je slika izvedena u tehnici vrlo rane tempere XV stoljeća. Pored prave pozlate i punciranih ukrasa aureola je ukrašena dodatnim rukom utisnutim vitičastim dekororn koji je igrao po cijeloj njenoj površini slobodom slikareva rukopisa. Dva donja neoslikana ugla slike sugerirala su davno prisustvo ukrasnog okvira ili dijela nekadašnje arhitektonike.
Prilikom restauriranja poliptiha BOGORODICA SA SVECIMA atribuiranom dubrovačkom slikaru 15. st. Matku Junčiću (za izložbu ZLATNO DOBA DUBROVNIKA, Muzejski prostor, Zagreb, 1987.), uklonivši slojeve preslika otkrila sam aureole tehnologijom i rukopisom jednake opisanoj. Na samoj izložbi ustanovila sam da poliptih BOGORODICA SA SVECIMA atribuiran Ivanu Ugrinoviću također krase aureole jednakih karakteristika. Pored apsolutne podudarnosti u tehnologiji i slikarskom pristupu i svi detalji poput uvojaka, rješavanja pogleda i obrade odjeće te impostacije figura poklapali su se.
Na temelju iznesenog smatram da slika u Muzeju predstavlja lik sv. Ivana, najvjerojatnije dio izgubljenog križa, djela dubrovačke škole Ivana Ugrinovića ili Matka Junčića.

Hrčak ID: 139596

URI
https://hrcak.srce.hr/139596

[engleski]

Posjeta: 316 *