hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga

Kristina Čunović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1708-0057 ; Gradska knjižnica “Ivan Goran Kovačić” Karlovac, Karlovac, Hrvatska
Alka Stropnik ; Knjižnice grada Zagreba, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (323 KB) str. 103-120 preuzimanja: 376* citiraj
APA 6th Edition
Čunović, K. i Stropnik, A. (2015). Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 58 (1-2), 103-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/143620
MLA 8th Edition
Čunović, Kristina i Alka Stropnik. "Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga." Vjesnik bibliotekara Hrvatske, vol. 58, br. 1-2, 2015, str. 103-120. https://hrcak.srce.hr/143620. Citirano 12.11.2019.
Chicago 17th Edition
Čunović, Kristina i Alka Stropnik. "Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga." Vjesnik bibliotekara Hrvatske 58, br. 1-2 (2015): 103-120. https://hrcak.srce.hr/143620
Harvard
Čunović, K., i Stropnik, A. (2015). 'Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga', Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 58(1-2), str. 103-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/143620 (Datum pristupa: 12.11.2019.)
Vancouver
Čunović K, Stropnik A. Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga. Vjesnik bibliotekara Hrvatske [Internet]. 2015 [pristupljeno 12.11.2019.];58(1-2):103-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/143620
IEEE
K. Čunović i A. Stropnik, "Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga", Vjesnik bibliotekara Hrvatske, vol.58, br. 1-2, str. 103-120, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/143620. [Citirano: 12.11.2019.]

Sažetak
U Hrvatskoj se do 2013. godine provodi više lokalnih programa koji promiču i potiču čitanje djeci mlađe dobi, no ne postoji projekt ili kampanja na nacionalnoj razini. Potaknuta tim saznanjima, Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskoga knjižničarskog društva predlaže mogućim partnerima da se povodom Europske godine čitanja naglas (2013.) pokrene prva nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja, u koju bi se sustavno uključili knjižničari, pedijatri i rodilišta, te udruge koje brinu o pravima djeteta od najranije dobi. Vrijednost kampanje utemeljena je na usklađenosti i partnerskom odnosu više strukovnih udruženja1 koja surađuju, razmjenjuju informacije i ideje kako bi se osiguralo ostvarenje ciljeva kampanje. U radu će se ukazati na važnost rane i obiteljske pismenosti, dati kratak pregled svjetskih nacionalnih programa i projekata koji potiču na čitanje djeci od rođenja i osnaživanju roditelja, prikazati primjeri lokalnih programa u Hrvatskoj, a posebno će se predstaviti hrvatska nacionalna kampanja za čitanje djeci od najranije dobi Čitaj mi! te rezultati nakon godine dana djelovanja kampanje. Osim toga, istaknut će se prednost timskog rada i inovativnost pristupa u promišljanju kampanje, koncept zajedništva i suradnje među udrugama utemeljenim na odgovornosti, donošenju odluka i volonterskom zalaganju kao jednom od mogućih načina promišljanja, organizacije i provedbe projekata Hrvatskoga knjižničarskog društva.

Ključne riječi
rana pismenost; obiteljska pismenost; hrvatska kampanja za poticanje čitanja; nacionalne kampanje i projekti za poticanje čitanja

Hrčak ID: 143620

URI
https://hrcak.srce.hr/143620

[engleski]

Posjeta: 730 *