APA 6th Edition Kalebić Jakupčević, K. i Reić Ercegovac, I. (2016). Dobne i spolne razlike u depresivnosti kod djece i adolescenata na području grada Splita. Paediatria Croatica, 60 (4), 133-138. https://doi.org/10.13112/PC.2016.20
MLA 8th Edition Kalebić Jakupčević, Katija i Ina Reić Ercegovac. "Dobne i spolne razlike u depresivnosti kod djece i adolescenata na području grada Splita." Paediatria Croatica, vol. 60, br. 4, 2016, str. 133-138. https://doi.org/10.13112/PC.2016.20. Citirano 21.04.2021.
Chicago 17th Edition Kalebić Jakupčević, Katija i Ina Reić Ercegovac. "Dobne i spolne razlike u depresivnosti kod djece i adolescenata na području grada Splita." Paediatria Croatica 60, br. 4 (2016): 133-138. https://doi.org/10.13112/PC.2016.20
Harvard Kalebić Jakupčević, K., i Reić Ercegovac, I. (2016). 'Dobne i spolne razlike u depresivnosti kod djece i adolescenata na području grada Splita', Paediatria Croatica, 60(4), str. 133-138. https://doi.org/10.13112/PC.2016.20
Vancouver Kalebić Jakupčević K, Reić Ercegovac I. Dobne i spolne razlike u depresivnosti kod djece i adolescenata na području grada Splita. Paediatria Croatica [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.04.2021.];60(4):133-138. https://doi.org/10.13112/PC.2016.20
IEEE K. Kalebić Jakupčević i I. Reić Ercegovac, "Dobne i spolne razlike u depresivnosti kod djece i adolescenata na području grada Splita", Paediatria Croatica, vol.60, br. 4, str. 133-138, 2016. [Online]. https://doi.org/10.13112/PC.2016.20
Sažetak Cilj ovog rada bio je istražiti dobne i spolne razlike u depresivnosti kod djece i adolescenata. U istraživanje se krenulo od pretpostavke
da će djevojke u odnosu na mladiće postizati više rezultate te da će rezultati depresivnosti biti viši u starijim dobnim skupinama. U
istraživanju je sudjelovalo 564-ero učenika (N=240) i učenica (N=324) škola na području grada Splita u dobi od 10 do 18 godina, a
primijenjena je ljestvica depresivnosti za djecu i adolescente. Pokazalo se da su najviši ukupni rezultati na ljestvici depresivnosti utvr-
đeni u osmom razredu, odnosno na početku srednje adolescencije, pri čemu su u sedmom i osmom razredu utvrđene i značajne
spolne razlike u korist djevojaka. Analize spolnih razlika, provedene posebno za emocionalni i kognitivni aspekt depresivnosti, pokazale
su da djevojke u odnosu na mladiće pokazuju veću emocionalnu depresivnost, dok u kognitivnoj komponenti nisu utvrđene
značajne spolne razlike. Iznadprosječni ukupni rezultat depresivnosti transformiran na C ljestvicu postiže čak 20,43% sudionika, od
čega klinički značajan rezultat njih 5,68%. Pritom su najugroženije djevojke u osmom razredu osnovne škole. Poželjne su preventivne
aktivnosti usmjerene na osnaživanje adolescenata radi kontroliranja depresivnih simptoma. Budući da rezultati istraživanja pokazuju
kako su djevojke na kraju osnovne škole u posebnom riziku za povišenu depresivnost, čini se važnim implementirati spolno -
specifi čne preventivne aktivnosti kojima bi cilj bio jačanje njihova samopouzdanja i samopoštovanja te razvijanje socijalnih i
emocionalnih vještina potrebnih za suočavanje s izazovima u adolescenciji i ostvarivanje njenih razvojnih zadataka