hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

MORALNO RASUĐIVANJE U MARKETINŠKOM OGLAŠAVANJU

Antal Balog   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5202-2821 ; University of Applied Sciences Baltazar Zaprešić, Zaprešić, Croatia
Donata Leko   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9633-3720 ; Osijek, Croatia

Puni tekst: hrvatski, PDF (177 KB) str. 239-248 preuzimanja: 179* citiraj
APA 6th Edition
Balog, A. i Leko, D. (2017). MORALNO RASUĐIVANJE U MARKETINŠKOM OGLAŠAVANJU. Ekonomski vjesnik, 30 (1), 239-248. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/183617
MLA 8th Edition
Balog, Antal i Donata Leko. "MORALNO RASUĐIVANJE U MARKETINŠKOM OGLAŠAVANJU." Ekonomski vjesnik, vol. 30, br. 1, 2017, str. 239-248. https://hrcak.srce.hr/183617. Citirano 15.12.2019.
Chicago 17th Edition
Balog, Antal i Donata Leko. "MORALNO RASUĐIVANJE U MARKETINŠKOM OGLAŠAVANJU." Ekonomski vjesnik 30, br. 1 (2017): 239-248. https://hrcak.srce.hr/183617
Harvard
Balog, A., i Leko, D. (2017). 'MORALNO RASUĐIVANJE U MARKETINŠKOM OGLAŠAVANJU', Ekonomski vjesnik, 30(1), str. 239-248. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/183617 (Datum pristupa: 15.12.2019.)
Vancouver
Balog A, Leko D. MORALNO RASUĐIVANJE U MARKETINŠKOM OGLAŠAVANJU. Ekonomski vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 15.12.2019.];30(1):239-248. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/183617
IEEE
A. Balog i D. Leko, "MORALNO RASUĐIVANJE U MARKETINŠKOM OGLAŠAVANJU", Ekonomski vjesnik, vol.30, br. 1, str. 239-248, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/183617. [Citirano: 15.12.2019.]

Sažetak
Kao dio promotivnih aktivnosti poslovnih subjekata marketinško oglašavanje ima osnovnu svrhu ubrzavanje tržišnih procesa u razmjeni dobara i usluga. U uvjetima složenih društvenih i ekonomskih interakcija ekonomskih aktera, u marketinškom procesu međusobno se prepliću i suprotstavljaju interesi pojedinih poslovnih subjekata. Sukobljavanjem interesa dionika u procesu ekonomske razmjene, prelama se i jedan broj općih društvenih vrijednosti, ponajviše vrijednosti slobode, autonomije, pravednosti, povjerenja, istinoljubivosti i blagostanja. Uspješno usklađivanje ekonomskih interesa dionika marketinškog procesa i vrijednosti kojima su se priklonili, orijentirano je prema nekom od dominirajućih etičkih teorija, primjerice utilitarističkoj, deontološkoj ili u nekoj drugoj teoriji. Cilj je ovog rada uočiti  najčešća gledišta moralnoga postupanja u području poslovnoga oglašavanja, kao što su istinitost oglašavanja, manipulacije potrošača uz moguće prateće prisile, paternalizam u poslovnom oglašavanju, sprječavanje oglašavanja i distribucija moralne odgovornosti u oglašavanju. Međusobno uravnoteženje navedenih moralnih gledišta marketinškoga oglašavanja, omogućuje poslovnome procesu njegovu koherentnost ekonomskim i etičkim načelima. Glavna metoda ovoga istraživanja jest uspoređivanje stajališta različitih autora u postojećoj stručnoj literaturi o navedenim pitanjima, a kao glavni rezultat može se navesti zaključak da je obveza poslovnih subjekata stalno moralno promišljanje onih poslovnih aktivnosti i okolnosti u marketinškom oglašavanju koje imaju ili bi mogle imati moralne implikacije u odnosu na dionike marketinškog procesa. Stoga, izgradnja infrastrukture etičkoga odlučivanja, kao preduvjeta održivoga poslovanja, ima položaj u odnosu na druge preduvjete primus inter pares, prvog među jednakima.    

Ključne riječi
marketinško oglašavanje; moralna prosudba, poslovna etika

Hrčak ID: 183617

URI
https://hrcak.srce.hr/183617

Posjeta: 326 *