hrcak mascot   Srce   HID

Review article

Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču

Dinko Jukić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5595-4245 ; Trgovačka i komercijalna škola „Davor Milas“, Osijek, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (324 KB) pages 49-76 downloads: 727* cite
APA 6th Edition
Jukić, D. (2016). Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, (22), 49-76. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/203899
MLA 8th Edition
Jukić, Dinko. "Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, vol. , no. 22, 2016, pp. 49-76. https://hrcak.srce.hr/203899. Accessed 17 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Jukić, Dinko. "Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru , no. 22 (2016): 49-76. https://hrcak.srce.hr/203899
Harvard
Jukić, D. (2016). 'Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču', Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, (22), pp. 49-76. Available at: https://hrcak.srce.hr/203899 (Accessed 17 October 2021)
Vancouver
Jukić D. Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru [Internet]. 2016 [cited 2021 October 17];(22):49-76. Available from: https://hrcak.srce.hr/203899
IEEE
D. Jukić, "Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču", Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, vol., no. 22, pp. 49-76, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/203899. [Accessed: 17 October 2021]

Abstracts
U radu je analiziran Kellerov model CBBE s aspekta modaliteta marke. Polazi se od kognitivne perspektive potrošača gdje se istražuju aspekti identiteta i imidža marke. Model Kapfererova heksagona potvrđuje uvjetovanost samopredodžbe potrošača. Prema modelima kognitivnih konstrukta, Andersenovih asocijativnih mreža i Rossiterove svjesnosti, analizirani su i predloženi modaliteti marke. Sukladno Aakerovoj teoriji osobnosti marke, modaliteti prikazuju simbolično značenje marke, ali i njene impresije. Dekonstrukcijska analiza CBBE modela pokazala je cikličku adaptaciju potrošačeve percepcije gdje imidž postupno zamjenjuje identitet marke. Predlažu se dva modaliteta dekonstrukcije: vizualni i auditivni jer stoje u komplementarnom odnosu. Strukturalno znanje asocijativnih mreža, prikazano je kroz konkurentne točke marke koje su ključne upravo u izgradnji metaforičnosti marke. Asocijativne veze koje potrošači razvijaju kroz točke različitosti i točke sličnosti analizirane su u kontekstu koda i poruke. Očekivana vrijednost potrošača ima važnu ulogu u vjernosti prema markama. Marka mora imati snažne potrošačeve impresije, snažan imidž i jaku poziciju kako bi potrošačima bila predstavljena kao očekivana vrijednost. Prava vrijednost marke nalazi se u potrošačevim mislima, asocijacijama, vjerovanju i emocijama. Analiza marke prikazuje nam komunikativni sustav koji traži potrošačevu interakciju, odnosno interpretaciju znakova i kodova marke u kontekstu identiteta.

Keywords
marka; CBBE model; osobnost marke; potrošač

Hrčak ID: 203899

URI
https://hrcak.srce.hr/203899

Visits: 917 *