Izvorni znanstveni članak
Petrićevo tumačenje concetta u obzoru manirističke i barokne teorije umjetnosti
Željka Metesi
; Institut za filozofiju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Usredotočen na pojam concetto, jedan od najrelevantnijih pojmova 16. i 17. stoljeća, rad nastoji ispitati koliko se Petrić svojim tumačenjem concetta približio manirističkoj i baroknoj teoriji umjetnosti. Usporedba Petrićevih, za ovu temu nezaobilaznih djela, Le rime di messer Luca Contile, divise in tre parti, con discorsi, et argomenti di m. Francesco Patritio, et m. Antonio Borghesi (1560), Della retorica dieci dialoghi (1562), Della Poetica (1586) s reprezentativnim manirističkim i baroknim spisima likovne i pjesničke teorije, prije svih s djelom L’ idea de’ pittori, scultori, et architetti (1607) Federica Zuccara, kraćim traktatom Del Concetto Poetico Camilla Pellegrina te opsežnim traktatom Il cannocchiale aristotelico (1654) Emanuelea Tesaura, najznačajnijeg predstavnika barokne poetike, pokazuje da se u teorijama navedenih teoretičara umjetnosti uočava Petrićevo temeljno učenje o umjetnosti kao stvaranju.
Ključne riječi
estetika; teorija likovne umjetnosti; poetika; concetto; ingenij; F. Petrić; F. Zuccaro; C. Pellegrino; E. Tesauro
Hrčak ID:
67182
URI
Datum izdavanja:
8.12.2008.
Posjeta: 1.874 *