Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Problemi javnih politika prema međunarodnoj produktivnosti i vidljivosti društvenih znanosti u zemljama Srednje i Istočne Evrope

Franc Mali orcid id orcid.org/0000-0001-9746-9531 ; University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences


Puni tekst: engleski pdf 554 Kb

str. 415-435

preuzimanja: 744

citiraj


Sažetak

Rad se bavi problematikom međunarodne produktivnosti i vidljivosti društvenih znanosti u zemljama Srednje i Istočne Evrope (SIE). Razlozi zbog kojih društvene znanosti u SIE državama zaostaju u internacionalizaciji proizlaze ne samo iz prošlosti, već i iz sadašnjosti.
Intelektualni potencijal društvenih znanosti često nije sasvim priznat niti efektivno korišten od različitih grupa društvenih aktera. Postoji također i nedostatak institucionalne potpore od nositelja I&R politika u poticanju društvenih znanstvenika na više objavljivanja u inozemstvu
i na uspostavljanje mreža izvrsnosti izvan nacionalnih granica. U radu je glavni fokus na nacionalnim I&R evaluacijskim sistemima. I&R evaluacijski sustavi imaju ključnu ulogu u alokaciji financijskih potpora znanstvenicima, potpomaganju individualnih znanstveničkih
karijera, osiguranju disciplinarnih (ili interdisciplinarnih) standarda itd. Naposljetku, nemoguće je razumjeti sadašnju razinu internacionalne produktivnosti i vidljivosti društvenih znanosti u SIE državama bez objašnjavanja kako nacionalni I&R evaluacijski sistemi funkcioniraju. Korišteni su neki analitički podaci kako bi se ilustriralo međunarodnu
orijentaciju društvoznanstvenika. Ovi podaci upozoravaju da se velika očekivanja kako će društvoslovci iz ovog dijela Evrope lako prodrijeti u kanale objavljivanja na Zapadu i imati veliki znanstveni odjek tek trebaju realizirati.

Ključne riječi

društvene znanosti; međunarodna produktivnost i vidljivost; I&R evaluacijski sustavi; bibliometrija; znanstveno vrednovanje; koautorstvo; publikacije

Hrčak ID:

67291

URI

https://hrcak.srce.hr/67291

Datum izdavanja:

2.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.133 *