Market-Tržište, Vol. 22 No. 2, 2010.
Pregledni rad
Razvoj tradicionalne sveučilišne poslovne škole u tržišno orijentiranog ponuđača akademskog znanja
Milan Jurše
orcid.org/0000-0001-8819-3078
; Faculty of Economics and Business, University of Maribor
Sažetak
Svojim pridruživanjem Europskoj uniji (EU) tranzicijske zemlje Srednje i Istočne Europe (SIE) ušle su dinamično razdoblje sveobuhvatnih promjena i u vlastitom nacionalnom društvenom okruženju. U okviru ovih promjena je i Bolonjski proces, pomoću kojega će se visoko školstvo u sve većem opsegu integrirati u zajednički europski prostor visokoškolskog obrazovanja. Predviđeno usklađivanje visokoškolskih struktura zamišljeno je kao jedan od stupova u transformaciji Europe u društvo znanja s konkurentnijim poduzećima i visokim školstvom. U procesu dinamične transformacije zemalja iz regije SIE i sveučilišne poslovne škole suočavaju se s raznolikim vanjskim izazovima, posebice s pojačanim konkurentskim pritiscima, koji proizlaze iz globalizacije produkcije znanja i poslovnog obrazovanja. Ove promjene itekako će utjecati na njihov budući prosperitet u okviru nastajanja jedinstvenog europskog visokoškolskog prostora. U članku se kritički ocjenjuju ključne strateške promjene u širem kontekstu poslovnog obrazovanja sa stajališta njihovih implikacija na sveučilišne poslovne škole u poslovnom okruženju u tranzicijskim zemljama i njihovih napora za primjenu primjerene strateške prilagodbe promjenama u društvu. Na osnovi sveobuhvatne analize relevantnog institucionalnog konteksta potom se iznosi konceptualni okvir za stratešku prilagodbu poslovnih škola promjenama u europskoj visokoškolskoj stvarnosti.
Ključne riječi
strategija poslovne škole; globalizacija; znanje; Bolonjski proces; tranzicijske zemlje
Hrčak ID:
67441
URI
Datum izdavanja:
20.11.2010.
Posjeta: 1.966 *