Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Potrošači u Sloveniji: vrijednosti, tipovi ličnosti i potrošački stavovi

Vesna Žabkar orcid id orcid.org/0000-0002-9331-9090 ; Department of Marketing Faculty of Economics, University of Ljubljana
Tomaž Kolar orcid id orcid.org/0000-0002-5772-3205 ; Department of Marketing Faculty of Economics, University of Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 172 Kb

str. 205-222

preuzimanja: 1.267

citiraj


Sažetak

Cilj je našega rada istražiti veze između terminalnih i instrumentalnih vrijednosti, tipova ličnosti, stavova i ponašanja potrošača koji su relevantni za segmentaciju iodluke u marketingu. Razumijevanje ličnosti i vrijednosti pojedinih potrošača omogućava nam da predvidimo njihove preferencije i ponašanje. Skup stavova i ponašanja potrošača uključuje utjecaj prijatelja na ponašanje potrošača, potrošački etnocentrizam, vrijednost pri kupnji i hedonizam u kupovanju. Za analizu su korištena dva multivarijatna statistička pristupa: klaster analiza ličnosti i vrijednosti pojedinca, kao i faktorska analiza potrošačkih stavova i ponašanja. Analiza podataka na reprezentativnom uzorku od 1.094 slovenska potrošača (PGM, Valicon, 2007) otkriva pet različitih klastera nazvanih: savjestan-neprihvatljiv, ekstrovertiran, neurotičan i niskih vrijednosti, otvoren i visokih vrijednosti te prihvatljiv-savjestan-neotvoren. Razmatraju se smjernice za odlučivanje i razvoj marketinške strategije, kao za i moguće širenje istraživanja na potrošače različitih nacionalnosti iz zemalja srednje i istočne Europe.

Ključne riječi

vrijednosti, tipovi ličnosti, stavovi potrošača, Slovenija

Hrčak ID:

67449

URI

https://hrcak.srce.hr/67449

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.085 *