Market-Tržište, Vol. 22 No. 2, 2010.
Izvorni znanstveni članak
Interna i eksterna tržišna orijentacija kao organizacijski resursi – posljedice za tržišnu i financijsku uspješnost
Boris Snoj
; Department of Marketing Faculty of Business and Economics, University of Maribor
Vladimir Gabrijan
; Department of Marketing Faculty of Business and Economics, University of Maribor
Borut Milfelner
; Department of Marketing Faculty of Business and Economics, University of Maribor
Sažetak
O pojmu internoga marketinga u marketinškoj se literaturi raspravlja više od 30 godina. Unatoč tome, malo je teorijskih i empirijskih dokaza o učinku koji interna tržišna orijentacija ima na tržišnu i financijsku uspješnost. S druge strane, postoji mnogo empirijskih dokaza o učinku eksterne tržišne orijentacije na tržišnu i financijsku uspješnost. Stoga se vrlo malen broj istraživačkih projekata pozabavio utjecajem obiju ovih tržišnih orijentacija na uspješnost poduzeća. Za potrebe ovog rada izrađen je strukturni model, koji se sastoji od interne tržišne orijentacije, eksterne tržišne orijentacije, tržišne uspješnosti i financijske uspješnosti. Njime je dokazana hipoteza da je interna tržišna orijentacija značajna prethodnica eksterne tržišne orijentacije. Utvrđeno je da eksterna tržišna orijentacija ima značajan utjecaj na tržišnu, kao i na financijsku uspješnost.
Ključne riječi
interna tržišna orijentacija; eksterna tržišna orijentacija; marketinški resursi; tržišna uspješnost; financijska uspješnost
Hrčak ID:
67450
URI
Datum izdavanja:
20.11.2010.
Posjeta: 2.722 *