Market-Tržište, Vol. 22 No. 2, 2010.
Pregledni rad
Kako istraživanja o marketingu u srednjoj i istočnoj Europi mogu unaprijediti teoriju međunarodnog marketinga
Arnold Schuh
orcid.org/0000-0002-1371-3937
; Director of Competence Center for Central and Eastern Europe Vienna University of Economics and Business
Sažetak
Ovaj rad bavi se pitanjem na koji način istraživanja o marketinškim pitanjima u srednjoj i istočnoj Europi (SIE) mogu pridonijeti teoriji međunarodnog marketinga. Regionalne studije pružaju vrijedan uvid u poslovna okruženja, različite marketinške sustave i prakse pojedinih zemalja i zemljopisnih područja, što objašnjava njihovu privlačnost za one koji se marketingom bave u praksi. No iako pridonose općem korpusu znanja o marketingu, one često nemaju snažniju primjenu u razvoju teorije. Daje se prikaz i rasprava o dvama pristupima koji povezuju regionalne studije s unaprjeđenjem teorije međunarodnog marketinga: istraživanja o SIE treba se ili ugraditi u postojeće teorije ili iskoristiti kao polazište za razvoj novih teorija. Sam izbor između induktivnog i deduktivnog pristupa istraživanju pritom je sporedan sve dok se obrađuju jedinstvene marketinške pojave. Jedinstvene marketinške pojave koje potječu iz konteksta SIE donose neke inovativne uvide te imaju velik potencijal za pružanje dodatne vrijednosti teoriji međunarodnog marketinga.
Ključne riječi
srednja i istočna Europa; marketinška teorija; regionalna studija
Hrčak ID:
67452
URI
Datum izdavanja:
20.11.2010.
Posjeta: 2.221 *