Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 2 (20), 2010.
Izvorni znanstveni članak
UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA
Tea Pahić
orcid.org/0000-0003-1592-6116
; Učiteljski fakultet Sveučilišta
Renata Miljević-Riđički
orcid.org/0000-0002-1217-4687
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlasta Vizek Vidović
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u percepciji
uključenosti u rad škole između opće populacije roditelja i predstavnika roditelja i to s obzirom na ključne dimenzije multidimenzionalnog modela participacije.
Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola iz cijele Hrvatske (N=1122). U ovom radu prikazani su rezultati dobiveni na uzorku roditelja opće populacije (N=908), te uzorku predstavnika roditelja u tijelima školske uprave (N=144).
Dobiveni rezultati ukazuju da je odnos škole i roditelja u Hrvatskoj pretežno tradicionalan, što znači da odgojno-obrazovne ciljeve određuje škola a tek ponekad o njima obavještava roditelja. Komunikacija s roditeljima relativno je rijetka i orijentirana na pojedinačne probleme i pretežno je inicira škola.
Unatoč tome, roditelji općenito pokazuju visoki interes za sve dostupne oblike suradnje sa školom i smatraju da su oni korisni za njihovo dijete. Roditelji iz uzorka predstavnika roditelja uživaju bolji socioekonomski status i obrazovaniji su od roditelja opće populacije, te imaju percepciju veće uključenosti u rad škole. U usporedbi s roditeljima opće populacije, skloniji su partnerskom pristupu u suradnji sa školom.
Ključne riječi
obrazovanje; suradnja roditelja i škole; tradicionalni pristup; partnerski pristup; roditelji predstavnici
Hrčak ID:
68276
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 12.053 *