Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 2 (20), 2010.
Izvorni znanstveni članak
POJAM I STRUKTURA SOCIJALNOG SUKOBA
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; Dječji vrtić Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Autorica polazi od pretpostavke da je profesionalcima u odgojnom
i obrazovnom radu danas neophodno razumijevanje socijalnih sukoba
jer je učinkovitost u upravljanju socijalnim sukobima prediktor dobrih međuljudskih odnosa u vrtićima, školama, domovima i drugim odgojno-obrazovnim ustanovama. Takvi su odnosi poticajno okruženje optimalnih razvojnih ishoda za pojedino dijete i adolescenta. Cilj rada je dati teorijsku analizu pojma i strukture socijalnih sukoba sa svrhom boljeg razumijevanja tih konstrukata.
Analiza pojma socijalnog sukoba je izvedena na postavkama postmodernističkih i strukturacijskih teorijskih koncepata, a oslanjajući se na tradicionalne definicije druge polovice 20 stoljeća. Prikazom strukture socijalnog sukoba daje se pregled osnovnih elemenata bitnih za razumijevanje konstruktivnog ponašanja u socijalnim sukobima. Zaključno, rad daje osnove za unapređivanje
vlastitih kompetencija u vještinama upravljanja socijalnim sukobima u odgojnoj i obrazovnoj djelatnosti ali se ističe potreba za sustavnom iskustvenom edukacijom.
Ključne riječi
adolescenti; djeca; međuljudski odnos; odgojno obrazovne ustanove; socijalni sukob
Hrčak ID:
68279
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 7.044 *