Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

EMOCIJE PRI ISPITIVANJU INTELEKTUALNIH SPOSOBNOSTI UČENIKA

Neala Ambrosi-Randić orcid id orcid.org/0000-0001-6032-7409 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula
Dževdet Hadžiselimović ; Društvo psihologa Istre, Pula


Puni tekst: hrvatski pdf 368 Kb

str. 133-148

preuzimanja: 2.125

citiraj


Sažetak

U ovom se radu ispituju promjene u emocijama učenika tijekom rješavanja testova intelektualnih sposobnosti. Na uzorku od 503 učenika osmih razreda osnovne škole primijenjeni su testovi intelektualnih sposobnosti KI–4 i NPN. Emocije učenika procijenjene su dopunjavanjem dvije nedovršene rečenice koje su sastavni dio testnog materijala. Procijenjene su emocije analizirane Pekrunovim dvodimenzionalnim sustavom klasifikacije emocija pri intelektualnim naporima, uspoređivane su razlike u emocionalnim stanjima prije i nakon testiranja intelektualnih sposobnosti, a potom i razlike u emocijama učenika različitog intelektualnog statusa. Dobiveni rezultati pokazuju da prije početka testiranja tri četvrtine učenika izvješćuje o pozitivnim emocijama, a nakon ispitivanja nešto manje od polovine učenika. Ova promjena je po svoj prilici učinak samog testiranja.

Ključne riječi

samoprocjene; emocije pri intelektualnim naporima; intelektualne sposobnosti; Pekrunov dvodimenzionalni model; kognitivni status

Hrčak ID:

68499

URI

https://hrcak.srce.hr/68499

Datum izdavanja:

18.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.143 *