Izvorni znanstveni članak
Korporacijske strategije akvizicija i ekonomska uspješnost – primjer Slovenije
Matej Lahovnik
; Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Vladimir Malenković
; Holding slovenačkih elektrana, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Svrha ovog istraživanja jest proučiti čimbenike koji utječu na uspješnost preuzimanja firmi u Sloveniji. Empiričko istraživanje temelji se na kvalitativnom dijelu (intervjuima menadžera pomoću upitnika) i kvantitativnom dijelu (deskriptivnoj statistici, korelaciji i regresijskom modelu). U primijenjenoj metodologiji, subjektivni pristup (uspješnost percipirana sa strane menadžera) kombinira se s objektivnijim kriterijima. Empirijsko istraživanje temelji se na uspoređivanju procesa akvizicije s motivima. Akvizicije su razvrstane u tri tipa: horizontalne akvizicije, vertikalne akvizicije i konglomerati. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da takozvane strateške i organizacijske akvizicije imaju važnu ulogu za uspješnost poslovanja preuzetih kompanija u post-akvizicijskom periodu. Osim što su uspješni preuzimatelji primijenili uspješnu metodologiju za identifikaciju firmi koje su poslovale ispod prosjeka, odnosno ispod svojih mogućnosti, imali su i potrebne vještine i kompetencije za unapređivanje uspješnosti poslovanja preuzete firme. Rezultati istraživanja ukazuju na zaključak da što su firma-preuzimatelj i preuzeta firma bolje međusobno povezane na temelju određenih kompetencija i vještina, to je i veća mogućnost uspješnosti akvizicije
Ključne riječi
akvizicija/preuzimanje; uspješnost poslovanja; strategija; povezanost; skladnost
Hrčak ID:
69463
URI
Datum izdavanja:
20.6.2011.
Posjeta: 4.327 *