Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učinci metode od najmanjega do najvećega podražaja u poučavanju djece s autizmom osnovnim teniskim vještinama

Mehmet Yanardag ; Anadolu University, Research Institute for the Handicapped, Eskişehir, Turkey
Bunyamin Birkan ; Tohum Autism Foundation, Turkey
İlker Yılmaz ; Anadolu University, School of Physical Education and Sports, Eskişehir, Turkey
Ferman Konukman Konukman ; The College at Brockport, State University of New York, Department of Kinesiology, Sport Studies & Physical Education, New York, USA
Bülent Ağbuğa ; Pamukkale University, School of Sport Sciences & Technology, Denizli, Turkey
Lauren Lieberman ; The College at Brockport, State University of New York, Department of Kinesiology, Sport Studies & Physical Education, New York, USA


Puni tekst: engleski pdf 1.159 Kb

str. 44-55

preuzimanja: 2.257

citiraj


Sažetak

U ovom istraživanju proučavani su učinci metode od najmanjega do najvećega podražaja u poučavanju djece s autizmom osnovnim teniskim vještinama (npr. vođenje teniske loptice reketom, žongliranje loptice reketom, vježbe vođenja loptice po linijama teniskoga igrališta). U istraživanju je primijenjen dizajn višekratnoga testiranja pojedinačnoga slučaja u uvjetima različitih oblika ponašanja. Ispitanici su bili četiri autistična dječaka u dobi od 7 do 9 godina. Podaci su prikupljeni tijekom istraživačkoga perioda od 6 tjedana tijekom kojega su ispitanici provodili jednosatne treninge pet puta tjedno. Međuocjenjivačka pouzdanost bila je 93% tijekom testiranja i 100% tijekom treninga učenja za prvoga ispitanika, 96% tijekom testiranja i 100% tijekom treninga učenja za drugoga ispitanika, 90% tijekom testiranja i 100% tijekom treninga učenja za trećega ispitanika te 93% tijekom testiranja i 100% tijekom treninga učenja za četvrtoga ispitanika. Proceduralna pouzdanost ukazala je na činjenicu da su treneri primijenili planirane korake 100%-tnom preciznošću kod svih ispitanika. Rezultatima je utvrđeno da je metoda od najmanjega do najvećega podražaja učinkovit obrazovni pristup i svi ispitanici su tijekom intervencijskoga programa poboljšali svoje teniske vještine.

Ključne riječi

autizam; metoda najmanjeg do najvećeg podražaja; osnovne teniske vještine

Hrčak ID:

69602

URI

https://hrcak.srce.hr/69602

Datum izdavanja:

27.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.080 *