Kineziologija, Vol. 43. No. 1., 2011.
Izvorni znanstveni članak
Učinci metode od najmanjega do najvećega podražaja u poučavanju djece s autizmom osnovnim teniskim vještinama
Mehmet Yanardag
; Anadolu University, Research Institute for the Handicapped, Eskişehir, Turkey
Bunyamin Birkan
; Tohum Autism Foundation, Turkey
İlker Yılmaz
; Anadolu University, School of Physical Education and Sports, Eskişehir, Turkey
Ferman Konukman Konukman
; The College at Brockport, State University of New York, Department of Kinesiology, Sport Studies & Physical Education, New York, USA
Bülent Ağbuğa
; Pamukkale University, School of Sport Sciences & Technology, Denizli, Turkey
Lauren Lieberman
; The College at Brockport, State University of New York, Department of Kinesiology, Sport Studies & Physical Education, New York, USA
Sažetak
U ovom istraživanju proučavani su učinci metode od najmanjega do najvećega podražaja u poučavanju djece s autizmom osnovnim teniskim vještinama (npr. vođenje teniske loptice reketom, žongliranje loptice reketom, vježbe vođenja loptice po linijama teniskoga igrališta). U istraživanju je primijenjen dizajn višekratnoga testiranja pojedinačnoga slučaja u uvjetima različitih oblika ponašanja. Ispitanici su bili četiri autistična dječaka u dobi od 7 do 9 godina. Podaci su prikupljeni tijekom istraživačkoga perioda od 6 tjedana tijekom kojega su ispitanici provodili jednosatne treninge pet puta tjedno. Međuocjenjivačka pouzdanost bila je 93% tijekom testiranja i 100% tijekom treninga učenja za prvoga ispitanika, 96% tijekom testiranja i 100% tijekom treninga učenja za drugoga ispitanika, 90% tijekom testiranja i 100% tijekom treninga učenja za trećega ispitanika te 93% tijekom testiranja i 100% tijekom treninga učenja za četvrtoga ispitanika. Proceduralna pouzdanost ukazala je na činjenicu da su treneri primijenili planirane korake 100%-tnom preciznošću kod svih ispitanika. Rezultatima je utvrđeno da je metoda od najmanjega do najvećega podražaja učinkovit obrazovni pristup i svi ispitanici su tijekom intervencijskoga programa poboljšali svoje teniske vještine.
Ključne riječi
autizam; metoda najmanjeg do najvećeg podražaja; osnovne teniske vještine
Hrčak ID:
69602
URI
Datum izdavanja:
27.6.2011.
Posjeta: 4.653 *