Kineziologija, Vol. 43. No. 1., 2011.
Izvorni znanstveni članak
Transfer naučenoga u pripremnome treningu daskanja (skateboarding) na učenje monoskijanja (snowboarding)
Stefan Künzell
orcid.org/0000-0001-9132-389X
; Justus-Liebig-University Gießen, Institut for Spors Science Gießen, Germany
Simon Lukas
; Justus-Liebig-University Gießen, Institut for Spors Science Gießen, Germany
Sažetak
Potomci jahanja ili daskanja na valovima (engl. surfing) – monoskijanje ili daskanje na snijegu (engl. snowboarding) i daskanje (engl. skateboarding), slični su prema pozicijskim, vizualnim i kinestetičkim aspektima. Takvo stajalište dovelo je do stvaranja pretpostavke kako je moguće očekivati pozitivan transfer naučenoga sa skateboardinga na snowboarding. U ovome istraživanju analizirali smo vjerojatnost i teorijske osnove za efekte transfera u terenskim uvjetima. Studenti iz eksperimentalne grupe proveli su 5 treninga daskanja (skateboaring). Nakon toga su se priključili kontrolnoj skupini ispitanika na šestodnevnom školskom putovanju na učenje monoskijanja (snowboarding). Ispitanici obiju grupa su snimljeni tijekom monoskijanja drugoga i šestoga dana izleta. Eksperti su ocijenili izvedbe ispitanika iz obiju grupa pomoću skale od 1 (vrlo loše) do 10 (izvrsno) bodova. Pouzdanost mjernoga instrumenta bila je vrlo dobra. Nije bilo statistički značajnih razlika između grupa u inicijalnome testiranju provedenom drugoga dana, dok su u drugom mjerenju, provedenom šestoga dana izleta, zabilježene statistički značajne razlike između grupa u korist eksperimentalne grupe (Mkont=4,80, SDkont=2,10; Meksperim=6,56, SDeksperim=2,10; T=-1,78, df=16, p=0,045, d=-0,83). S obzirom na slične osnovne strukture kretanja u daskanju i monoskijanju, treninzi daskanja su omogućili svladavanje zajedničkih struktura kretanja, čime su proizveli olakšavajuće efekte u učenju daskanja na snijegu.
Ključne riječi
transfer; olakšavajući; motoričko učenje; strukturno učenje; zimski sport
Hrčak ID:
69603
URI
Datum izdavanja:
27.6.2011.
Posjeta: 3.492 *