Pomorstvo, Vol. 20 No. 2, 2006.
Prethodno priopćenje
ELEMENTI PLANIRANJA DUGOROČNE STRATEGIJE RAZVOJA LUKE
Vlado Mezak
Ana Perić
Alen Jugović
Sažetak
Cilj ovoga rada je ukazati na važnost i značaj planiranja dugoročne strategije razvoja luke, kako bi se uz minimalno uložene resurse i potencijale (proizvodne, uslužne, ljudske, financijske) proizveli maksimalni učinci i posljedično tome doprinijelo permanentnom rastu i razvoju cijelog poslovnog sustava, donošenjem optimalnih kratkoročnih i dugoročnih odluka. Definiranje vizije i misije luke okvir su za postavljanje strateških ciljeva, a time i determiniranja poslovne politike kao i njene implementacije. Shvaćanje konkurencije presudno je za uspješan razvoj strategije, koja će biti uspješnija ako se usmjeri na slabosti konkurencije i izbje¬gavanje njihove prednosti. Zato je bitno definirati postojeće i potencijalne konkurente te njihove prednosti i nedostatke usporediti s vlastitima. Prave prilike i prijetnje za poslovanje ponekad dolaze izvan domicilne industrijske/gospodarske grane, stoga je potrebno pozorno analizirati okružje luke. Nakon analize konkurencije i okružja luke moguće je pristupiti izradi SWOT matrice koja će objediniti sve spoznaje i dati prijedloge strategije temeljene na analizi obrađenih unutarnjih i vanjskih čimbenika.
Ključne riječi
strateško planiranje; strategija; luka; SWOT matrica
Hrčak ID:
6895
URI
Datum izdavanja:
15.12.2006.
Posjeta: 6.050 *