Prethodno priopćenje
ODRŽIVOST KOLUZIJE PRI „STACKED REVERSION“
Marc Escrihuela Villar
Jorge Guillen
Sažetak
Razmatramo multiperiodni model oligopola kako bismo analizirali održivost kartela u kojem
je podskup koluzivnih tvrtki dan egzogeno. Pretpostavljamo da u slučaju prevare samo
varalica biva izbačen iz kartela te se koluzija nastavlja bez prevaranta. Na našem modelu
pokazujemo da kad tvrtke konkuriraju u količinama a kartel je dovoljno malen, Stackelberg
leader kartel može uvijek biti održan ako su tvrtke dovoljno strpljive. Nadalje, u ovom
slučaju, koluzija se jednostavnije održava nego kad tvrtke igraju „grim trigger“ strategije.
Obrnuti se rezultat dobiva u cjenovnom nadigravanju s diferenciranim proizvodima.
Ključne riječi
koluzija, „stacked reversion“; „trigger“ strategije (strategije „brzog odgovora“)
Hrčak ID:
70513
URI
Datum izdavanja:
1.6.2011.
Posjeta: 1.987 *